Tisztelt Ügyfelünk! Rendkívüli karbantartás miatt 2024.03.04. 22:00 és 2024.03.05. 00:00 óra között kétszer 10 perces kiesést
tapasztalhat a korábban a Budapest Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásaiban, amennyiben a korábbi Budapest Bank által
kibocsátott kártyával kezdeményez tranzakciót. A Fiók és ATM kereső (mbhbank.hu) oldal Lista nézetében tájékozódhat a
korábban a Budapest Bank által üzemeltetett ATM-ek címéről. Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350
350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az ügyfélkiszolgálás egyes fiókjainkban átmenetileg ma hosszabb időt vehet igénybe.
Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH
Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! 2024.03.13 óta az MBH Bank által kezelt online áruhitel igényléseknél az átfutási idő hosszabbodhat. További
kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es
telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban BB) felületünk működésében jelenleg fennakadásokat tapasztalhat. Munkatársaink már
dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen
hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban BB) felületünk és a Mobilapp működésében jelenleg fennakadásokat tapasztalhat. Munkatársaink
már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről
díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban BB) felületünk és a Mobilapp működésében jelenleg fennakadásokat tapasztalhat. Munkatársaink
már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről
díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! 2024.03.23-án az MBH Bank által kezelt online áruhitel igényléseknél az átfutási idő hosszabbodhat. További
kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es
telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban MKB) felületünkön jelenleg egyes esetekben bejelentkezési hibát, lassulást tapasztalhat.
A hiba kivizsgálását megkezdtük, elhárításáig szíves türelmét és megértését kérjük. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában
elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! 2024.03.27-én az MBH Bank által kezelt online áruhitel és online számlanyitás igényléseknél a videóhívás
azonosítás átmenetileg nem elérhető. A szolgáltatás helyreállításáig kérjük válassza a visszahívás kérés lehetőséget a felületeken.
További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80
350 350-es telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2024.04.18. 22:00 és 04.19. 00:00 óra között az MBH Netbank
(korábban MKB), az MBH Bank App (korábban MKB), valamint az MBH Bank App 103-as banki azonosító profiljában a szolgáltatásaink
nem lesznek elérhetőek. További információért hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat
a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg a kimenő és beérkező SEPA-átutalásokban, valamint a Viber forint és deviza átutalási megbízások
feldolgozásában, könyvelésében késést tapasztalhat. A hiba elhárításáig szíves türelmét kérjük! Kérdés esetén hívja a 0-24
órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! 2024.04.19-én az MBH Bank által kezelt online áruhitel igényléseknél az átfutási idő hosszabbodhat. További
kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es
telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Ha a Direct Bank (korábban MKB) rendszert használja, kérjük lépjen be és a programon belül létesítsen
kapcsolatot a bank központjával. Üdvözlettel: MBH Bank.
Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben a Direct Bank (korábban MKB) ügyfélprogram használatakor a banki központi programhoz történő
kapcsolódás során hibát tapasztal, kérjük, hívja a Telebankot a 06 80 350 350-es telefonszámon vagy tekintse meg az alábbi linken található bővebb leírást
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Netbank (korábban BB Netbank) szolgáltatásai közül az élő chat funkció jelenleg
technikai okok miatt nem elérhető. A hiba elhárítása folyamatban van. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről
díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH
Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető az azonnali fizetési rendszer (AFR) és az MBH Netbank (korábban
Takarék) szolgáltatásai. Kollégáink már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről
díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH
Bank
Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2024.05.16 19:30 óra és 2024.05.16 23:59 óra között az MBH Netbank (korábban Takarék)
és az MBH Bank App (korábban Takarék) szolgáltatásunk nem lesz elérhető. További információért hívja az MBH Bank 0-24 órában
elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.Türelmét és megértését
köszönjük! Üdvözlettel, MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Az MBH Bank tájékoztatja, hogy telefonos SZÉP Kártya Ügyfélszolgálatunk telekommunikációs okból átmenetileg
nem elérhető, ezért kérjük, kérdés esetén szíveskedjen Kártyaközpontunkat hívni a 06-1-238-0361, vagy a 06-1-238-0362-es telefonszámokon,
ahol 8.00 és 20.00 között Kollégáink készséggel állnak rendelkezésére. Aktuális hirdetményeinkről bővebben tájékoztatást talál
a www.mbhszepkartya.hu
, valamint a www.mbhbank.hu oldalon. A hiba elhárításán dolgozunk, türelmét és megértését köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Külső technikai okokból egyes, a korábbi Budapest Bank által kibocsátott MasterCard bankkártyákkal történő
online kártyás tranzakciók sikertelenek lehetnek. Türelmét és megértését köszönjük a hiba elhárulásáig! Kérdés esetén hívja
telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Külső technikai hiba miatt az Apple alkalmazásboltja június 26-án délután egyes ügyfeleink bankkártyáit tévesen megterhelte.
Kollégáink jelezték a problémát az Apple felé és megtették a szükséges lépéseket, a téves tranzakciók jóváírásáról később
tájékoztatjuk ügyfeleinket. Köszönjük ügyfeleink türelmét. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen
hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Kedves Ügyfelünk! Az Apple által tévesen terhelt tranzakciók visszatérítése teljeskörűen megtörtént, érintett ügyfeleink számlaegyenlegében
rendeztük ezeket a tételeket. Ezúton is köszönjük türelmét! Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen
hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben ön az MBH Befektetési Banknál vezet értékpapír számlát, felhívjuk szíves figyelmét, hogy az
MBH Befektetési Bank előre nem látható technikai okok miatt, átmenetileg fizetési tranzakciókat – azaz ügyfeleink fizetési
számlái és a Bank által vezetett ügyfélszámlák közötti forint és deviza utalást, ügyfélszámlára történő be- és kifizetést
- nem tud végrehajtani sem bankfiókban, sem online csatornákon (MBH Netbank, MBH Bank App, MBH Netbroker , MBH Mobilbroker
). Nem érinti a probléma az ügyfélszámlán lévő fedezet terhére és javára történő értékpapírok és más pénzügyi eszközök vételét
és eladását, pozíciók nyitását és zárását. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Befektetési Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben Ön korábbi Budapest Bank ügyfél, és 2024. 07.12-én 19:00 és 0:00 óra között bejövő utalása
volt, akkor az összeg számlaegyenlegében látszik, de kártyával és utalással jelenleg nem tudja elkölteni. A technikai hiba
várhatóan 2024.07.14-re kerül javításra. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben Ön korábbi Takarékbank ügyfél, tájékoztatjuk, hogy egyes, 2024.07.02-án és 07.03-án végzett
bankkártyás tranzakciók 2024.07.18-án kerültek utólagos terhelésre – ezek a tranzakciók 2024.07.18. előtt nem terhelték az
ügyfél elérhető egyenlegét. Amennyiben egyenlegében eltérést tapasztal, kérjük, ellenőrizze számlatörténetét. Az okozott kellemetlenségekért
szíves elnézését kérjük. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat
a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt elektronikus csatornáink (mobil bank, netbank) elérésében és működésében átmenetileg
fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről
díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH
Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt elektronikus csatornáink elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat.
Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható
telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy 2024.10.26 13:00 és 2024.10.27. 19:00 között tervezett karbantartás miatt a 101-es
banki azonosítóval rendelkező Ügyfeleinknek a tranzakciós SMS szolgáltatás nem lesz elérhető. További információért kérjük,
hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.
Türelmét és megértését köszönjük! Üdvözlettel, MBH Bank
Duplikált Apple tranzakciók kezelésén dolgoznak a bankok - az MNB és a kártyatársaságok együttműködésével. Részletes információk
a Magyar Nemzeti Bank közleményében olvashatók:
Újabb Apple ügy: Az MNB és a Bankszövetség is szorosan figyelemmel kíséri az eseményeket | MNB.hu Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es
telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2024.10.04-én 22:00 óra és 10.05-én 06:00 óra között
az MBH Bank App nem lesz elérhető. Kérjük, hogy az ügyintézést a karbantartási időszakon kívülre időzítse! Kérdés esetén hívja
az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.
Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az MBH Videobankban az online számlanyitás szolgáltatásunk jelenleg
nem elérhető. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy mielőbb újra elérhető legyen a szolgáltatás. Kérdés esetén hívja az MBH
Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét
és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy jelenleg az online kártyás tranzakciók utáni jóváhagyó SMS üzenetek technikai hiba
miatt, egyes esetekben nem kerülnek kiküldésre. A szolgáltatás helyreállításán dolgozunk. Kérdés esetén hívja az MBH Bank
0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és
türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2024.10.22-én 22:00 óra és 2024.10.23-án 04:00 óra között az alábbi szolgáltatásinkban
leállást tapasztalhat: • Az MBH Netbank (korábban BB) és az MBH Bank App nem lesz elérhető. • A felsorolt csatornákon a belépéshez és aláírási hitelesítéshez szükséges SMS jelszó, valamint a kártyatranzakciós tájékoztató
SMS nem kerül kiküldésre. • A korábbi Budapest Bank ügyfelek részére az online kártyás tranzakciók esetén az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges
megerősítő SMS kód (3DS) és a PUSH üzenet nem kerül kiküldésre. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350
350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt átmenetileg lassulást tapasztalhat az MBH Netbank (korábban Takarék)
és az MBH Bank App (korábban Takarék) használatában. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank
0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és
türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az MBH Bank App elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat,
Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható
telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az MBH Bank App és az MBH Netbank (korábban BB) elérésében és működésében átmenetileg
fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről
díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt a korábbi MKB ügyfelek és a korábbi Budapest Bank vállalati ügyfelek esetében jelenleg
a bejövő utalások - csoportos beszedések, hatósági átutalások (IG1) valamint értéknapos utalások (IG2) – késve kerülhetnek
könyvelésre. Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy átmeneti technikai hiba okán a korábbi MKB Bank ügyfelek és a korábbi Budapest
Bank vállalati ügyfelek egyes bankon kívülre menő forint átutalásai sikertelenek lehetnek. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán.
További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80
350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy külső szolgáltatói hiba miatt a Bankunk által küldött SMS értesítések (többek között
MBH Netbank belépés, MBH Netbank jelszó, egyenlegközlő, 3DS hitelesítés) érkezésében átmeneti lassulást tapasztalthat. A hiba
elhárítása folyamatban van. Az okozott kellemetlenségért elnézését kérjük! Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető
TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy átmeneti technikai hiba okán a korábbi MKB Bank ügyfelek és a korábbi Budapest
Bank vállalati ügyfelek egyes bankon kívülre menő csoportos forint átutalásai sikertelenek lehetnek. Kollégáink dolgoznak
a hiba elhárításán. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen
hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk tájékoztatni Önt, hogy technikai hiba miatt egyes ügyfeleink esetében 2025.01.28. napon hibás
kivonatok kerültek az MBH Vállalati Netbank (korábban MKB), MBH Direct Bank (korábban MKB) és MBH Vállalati App rendszerekben
feltöltésre. Kollégáink jelenleg is dolgoznak a technikai hiba elhárításán, illetve azon, hogy a helyes adatokat tartalmazó
kivonatokat mielőbb rendelkezésére tudjuk bocsátani. Az okozott kellemetlenségekért elnézését kérjük. Amennyiben bármilyen
kérdése van, vagy további információra van szüksége, kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy átmeneti technikai hiba miatt az MBH Netbank (korábban MKB) esetén a belépési valamint tranzakció jóváhagyási
SMS-ek/push értesítések nem érkeznek meg.
A hiba elhárításáig szíves türelmét kérjük! További kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető TeleBankot a belföldről díjmentesen
hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Bank App 103-as banki azonosító profilja átmenetileg nem elérhető. Kérjük,
hogy ez idő alatt ügyintézéshez használja az „MBH Netbank (korábban MKB)” csatornát, ahol push helyett átmenetileg SMS-sel
hitelesítheti a belépést és a tranzakciók jóváhagyását. A hiba teljeskörű elhárításáig szíves türelmét kérjük! További kérdés
esetén hívja a 0-24 órában elérhető TeleBankot a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Vállalati App (ex-Takarék) rendszerben átmenetileg lassulás tapasztalható.
A hiba elhárításáig szíves türelmét kérjük! További kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető TeleBankot a belföldről díjmentesen
hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az MBH Videobankban az online számlanyitás ás az online áruhitel szolgáltatásunk jelenleg nem elérhető. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy mielőbb újra elérhetőek legyenek a
szolgáltatások. Az átmeneti időben kérjük, számlanyitásért és áruhitel kapcsán keresse fel az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat
(https://www.mbhbank.hu/fiokkereso). Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről
díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy rendszerújraindítás miatt 2025. 03.26-án 20:00 és 20:15 között 15-20 perces kiesés
várható az MBH Bank App 504-es banki azonosító profiljában és az MBH Vállalati App (ex-Takarék) működésében. Megértését és
türelmét köszönjük. További kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető TeleBankot a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350
350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Bank App 504-es banki azonosító profiljának működésében lassulás tapasztalható.
Megértését és türelmét köszönjük. További kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető TeleBankot a belföldről díjmentesen hívható
06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okokból az Online számlanyitás és az Online áruhitel szolgáltatásunk jelenleg nem működik. Kérjük,
próbálja meg az ügyintézést később. Dolgozunk a hiba elhárításán, amennyiben személyes ügyintézésre van szüksége, kérjük,
látogasson el bankfiókjainkba: https://www.mbhbank.hu/fiokkereso. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06
80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az MBH Videobankban az online számlanyitás szolgáltatásunk jelenleg
nem elérhető. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy mielőbb újra elérhető legyen a szolgáltatás. Kérdés esetén hívja az MBH
Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét
és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt egyes 2025.04.07-i kártyatranzakciók duplikáltan jelenhettek
meg a számlaegyenlegében. A hiba elhárításán dolgoznak a kollégáink.
Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát a 06 80 350
350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt 2023.09.07. (csütörtök) 20:00 és 20:30
között az MBH Info (korábban MKB SMS) szolgáltatás nem lesz elérhető. A kiesés időtartama alatt végzett tranzakciókról a tranzakciós
üzenetek a kiesési időszak után kerülnek kiküldésre. Kérdés esetén, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350
350-es telefonszámon! Üdvözlettel: MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai hiba miatt az MBH Bank App 103-as banki azonosító profiljában, az MBH Netbank (korábban MKB), az MBH Vállalati
Netbank (korábban MKB), az MBH Direct Bank (korábban MKB) és az MBH Vállalati App csatornákon a 2025.04.01-i (havi és napi)
kivonatok PDF formátumban átmenetileg nem elérhetőek. A vállalati ügyfelek XML formátumban megtekinthetik a tranzakcióikat
az MBH Vállalati Netbank (korábban MKB), az MBH Direct Bank (korábban MKB) és az MBH Vállalati App felületeken. Kérdés esetén
hívja a 0-24 órában elérhető TeleBankot a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését
köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai hiba miatt az MBH Netbank (korábban MKB), az MBH Vállalati Netbank (korábban
MKB), az MBH Direct Bank (korábban MKB), valamint az MBH Bank App 103-as banki azonosító profilja és az MBH Vállalati App
csatornákon bizonyos esetekben a belépéshez és a tranzakciók indításához szükséges SMS-ek, valamint a kártyatranzakciós tájékoztató
SMS-ek nem kerülnek kiküldésre. SMS helyett a biometriával történő jóváhagyást javasoljuk. További kérdés esetén hívja az
MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-estelefonszámon. Megértését
és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az iOS operációs rendszerű eszközökön a 3.5.1 verziójú MBH Bank App esetén nem lehet
biometrikus azonosítással belépni az alkalmazásba. Az mPIN használatával továbbra is sikeres a belépés, ezért átmenetileg
annak a használatát javasoljuk. Amennyiben az MBH Bank App regisztrációja során nem tudja Netbank jelszavát, akkor Telebankon
új jelszó kérhető, amennyiben ismeri felhasználónevét vagy felhasználói azonosítóját. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát a 06 80 350
350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Direct Bank (korábban MKB) és a Vállalati Netbank (korábban MKB) szolgáltatások
új verzió kiadása miatt 2023. 09. 28. (csütörtök) 20:00 és 21:00 között nem lesznek elérhetőek. További információért kérjük,
keresse kapcsolattartóját, vagy hívja a Telebankot a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel:
MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az MBH Vállalati Netbank (korábban MKB), az MBH Direct Bank (korábban MKB), az MBH
Vállalati App, az MBH Netbank (korábban MKB), az MBH Netbank (korábban BB) rendszerekben, valamint az MBH Bank App 101-es
és 103-as banki azonosító profiljában a 2025.05.05-i napi és havi értéknapos kivonatok nem elérhetők. Munkatársaink már dolgoznak
a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát
a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy 2025.05.01. 22:00 és 05.02. 05:00 között az elektronikus csatornáinkat és az azonnali
forint átutalásokat legfeljebb 1 óra időtartamban érintő, tervezett karbantartást végzünk. Részleteket itt olvashat: Karbantartási
információk.
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt egyes esetekben az MBH Bank App és az MBH Netbank elérésében és működésében átmeneti
fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről
díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!
Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát a 06 80 350
350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük!
Kedves Ügyfelünk! Bankfiókjaink a 2025. május 2-i pihenőnapon, pénteken zárva tartanak. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát a 06 80 350
350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük!
Kedves Ügyfelünk! Technikai okokból átmenetileg szünetel az MBH Bank App-ba történő új regisztráció. Kérjük, próbálja meg
egy későbbi időpontban! Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát
a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az iOS operációs rendszerű eszközökön a 3.5.1 verziójú MBH Bank App esetén nem lehet
biometrikus azonosítással belépni az alkalmazásba. Az mPIN használatával továbbra is sikeres a belépés, ezért átmenetileg
annak a használatát javasoljuk. Amennyiben az MBH Bank App regisztrációja során nem tudja Netbank jelszavát, akkor Telebankon
új jelszó kérhető, amennyiben ismeri felhasználónevét vagy felhasználói azonosítóját. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24
órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és
megértését köszönjük!
Az átállás kapcsán felhívjuk figyelmét, hogy megnőhet az adathalász kísérletek száma. További hasznos információkért és tanácsokért,
kérjük, látogasson el a bank honlapjára.
A fúzióval 2023. május 1-jén létrejött MBH Bank Nyrt. egyesülési folyamatának következő lépése a jogelőd Budapest Bank vállalati
ügyfelei teljes portfóliójának átemelése (továbbiakban: Átállás) a volt Budapest Bank informatikai rendszeréből az MKB Bank
informatikai rendszerébe. Az Átállás tervezetten 2023. szeptember 29. (péntek) 12:30 és október 3. (kedd) 12:00 óra között
fog zajlani.Részletek
Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy amennyiben Ön korábbi Budapest Bankos vállalati ügyfél, úgy
az Ön új elektronikus csatornája az MBH Vállalati Netbank (korábban BB és MKB), amelybe az alábbi elérhetőségen tud belépni: https://vallalatinetbank.mbhbank.hu/
További információért hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát a
06 80 350 350-es telefonszámon
Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy rendszerkarbantartás miatt a 2023.10.13.-án 00:00 és 01:00
között a weboldalon található űrlapokról küldött kérések korlátozottan érkeznek be a rendszereinkbe.
Tisztelt Ügyfelünk!Tájékoztatjuk, hogy tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt 2023.11.11. (szombat) 22:30 és 23:59 között az MBH Info
(korábban MKB Mobilbankár) szolgáltatás PUSH értesítési funkciója nem lesz elérhető.Kérdés esetén, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon!Üdvözlettel:MBH Bank
Tájékoztatjuk, hogy tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt 2023.11.25. (szombat) 22:00 és 23:59 között az MBH Info
(korábban MKB Mobilbankár) szolgáltatás PUSH értesítési funkciója nem lesz elérhető. Kérdés esetén, kérjük, hívja telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2023.12.03-án és 2023.12.04-én 03:00 és 04:00 között a korábban a Budapest Bank által
üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai Mastercard kártyákkal nem lesznek használhatóak. Az érintett ügyfelek más pénzintézet ATM
szolgáltatásait ebben az időben is használni tudják. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását
a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Tájékoztatjuk, hogy 2023.11.11-én 19:00 és 22:00 óra között a rendszereinkben rendkívüli karbantartást végzünk. A karbantartás
ideje alatt a bank MBH OpenAPI (korábban BB) szolgáltatásaiban esetenként kieséseket tapasztalhatnak. Megértését és türelmét
köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2023.11.12-én és 2023.11.13-án 03:00 és 04:00 között a korábban a Budapest Bank által
üzemeltetett ATM-ek nem lesznek használhatóak. Az érintett ügyfelek más pénzintézet ATM szolgáltatásait ebben az időben is
használni tudják. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható
06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Figyelmeztetés adathalász kísérletre! Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az MBH Bank Nyrt. nevében küldött, felhasználói
fiókok zárolásáról szóló adathalász e-mailekkel támadnak ismételten csalók. Kattintson a részletekért!
Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy egyes ügyfeleink hibát tapasztalhatnak az MBH Vállalati App-ba
történő bejelentkezéskor, valamint az alkalmazásban történő bejelentkezési jóváhagyáskor. Amennyiben Ön a biometrikus azonosítási
módot használja és hibát tapasztal, kérjük, hogy legyen szíves hívni az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen
hívható telefonos ügyfélszolgálatát a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2024.01.03-án 22:30 és 23:00 között a korábban a Budapest Bank
által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai Mastercard bankkártyákkal nem lesznek használhatóak. Az érintett ügyfelek más hitelintézet
ATM szolgáltatásait ebben az időben is tudják használni. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását
a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Ahogy más cégek, mi is használunk sütiket (cookie-kat) weboldalunkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást és magas szintű
felhasználói élményt nyújtsunk látogatóink számára.
Ha egyetért a felhasználói élményt biztosító statisztikai és hirdetés célú sütik beállításával, kattintson az “Elfogadom az
összeset” gombra, egyéb esetekben beállíthatja hozzájárulásait a “Sütik beállítása” gombra kattintva.
Alapműködéshez szükséges sütik
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül
tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott
el a felhasználó.
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
Statisztikai célú sütik
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül
tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott
el a felhasználó.
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül
tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott
el a felhasználó.
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
Ez a süti akkor lép használatba, ha egy felhasználó kapcsolatba lép egy Adform által elhelyezett hirdetéssel. A sütik nem
tartalmaznak olyan információt, amellyel a felhasználó személyesen azonosítható lenne, de segít a felhasználó számára releváns
hirdetések megjelenítésében. Az AdForm Programmatic-ról az alábbi linken olvashat részletesen:
https://site.adform.com/privacy-center/platform-privacy/product-and-services-privacy-policy/
Google Ads
A Google Ads használ sütiket a display és keresőmarketing hirdetések méréséhez és retargeting funkciójához, melyek honlapunk
meglátogatása után segít abban, hogy az Ön számára releváns hirdetéseket jelenítsünk meg, vagy Önnek nem tetsző hirdetéseket
elnémíthassa. A Google Ads sütijeinek használatáról bővebb információt a következő linken olvashat:
https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=hu#how-google-uses-cookie
Facebook Pixel, a Facebook hirdetési hatékonyságot segítő technológiája. Ezen süti segítségével tudunk személyre szabott ajánlatokat
megjeleníteni a Facebook oldalain. A Facebook Pixelről az alábbi linken olvashat részletesen:
https://developers.facebook.com/docs/facebook-pixel/
DoubleClick (Google)
A DoubleClick sütijének segítségével személyre szabott ajánlatokat és üzeneteket tudunk megjeleníteni különféle weboldalakon
elérhető hirdetési felületeken. A DoubleClick-ről az alábbi linken olvashat részletesen:
https://policies.google.com/privacy?hl=hu
A
Google Campaign Manager360 sütijeit, olyan szolgáltatások méréséhez használjuk, amelyek az oldalaink meglátogatása után igyekeznek
Önnel újra felvenni a kapcsolatot (pl. display vagy banner retargeting)
Zurvey
A felhasználói élményének javítása érdekében felhasználói kérdőívek kitöltésére kérjük felhasználóinkat. Ahhoz, hogy a megfelelő
kérdőíveket a megfelelő oldalakon jeleníthessük meg, és szabályozzuk azt, hogy egy felhasználó mennyi és milyen kérdőívekkel
találkozik, cookie-kban rögzítjük.
https://zurvey.io/en/privacy-policy
Microsoft Ads (korábban Bing Ads)
A Microsoft Ads kattintás alapú hirdetési rendszer használatához szükséges sütik, amelyek a Microsoft Ads felhasználók viselkedésének
mérését és a hirdetések személyre szabását segítik elő. A Microsoft Ads adatvédelmi tájékoztatóját az alábbi linken tekintheti
meg:
https://www.microsoft.com/hu-hu/privacy/privacystatement
Ha szeretne többet megtudni a sütik használatáról, olvassa el a
tájékoztatónkat!
Tájékoztatjuk, hogy a törlesztési moratóriumba belépni a továbbiakban nincs lehetőség.
Amennyiben fizetési nehézség áll fenn, kérjük, forduljon bizalommal kollégáinkhoz TeleBankon, vagy Bankfiókon keresztül, hogy
megtalálják a megoldást a bank fizetéskönnyítési eszközeinek segítségével.
Kilépés a törlesztési moratóriumból
Tájékoztatjuk, hogy a törlesztési moratórium jelenlegi szakasza 2022.december 31-ig tart. Amennyiben ki szeretne lépni a törlesztési
moratóriumból, az alábbi teendői vannak: Jelezze kilépési szándékát a következő csatornák valamelyikén:
Lakossági ügyfelek: bármely MBH bankfiókban, vagy Telebankon (06 80 350 350)
Kisvállalkozói ügyfelek: bármely MBH bankfiókban
Vállalati ügyfelek: ügyfélkapcsolati menedzsernél
A kilépés során meg kell adni, mely hiteltermék(ek)kel szeretne kilépni a moratóriumból. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy
a kilépést követően a törlesztési moratóriumba újra belépni már nem lehetséges!
A Magyar Nemzeti Bank az alábbi javaslatot tette közzé a törlesztési moratórium igénybevételéről:
A törlesztési moratórium alatti időszakban is kamat rakódik a vissza nem fizetett hitelre. Ezt a futamidő megnyújtásával évente
egyenlő részletekben lehet majd visszafizetni (nem tőkésítik), s a havi törlesztő is megegyezik a fizetési stop elrendelésekor
számítottal. Aki viszont nem szeretne több kamatot visszafizetni és anyagi helyzete megengedi, annak érdemes minél hamarabb
ismét megkezdenie hitele törlesztését.
A törlesztési moratórium igénybevétele családok százezreinek jelentett kedvező választási lehetőséget, a munkahelyüket elvesztő,
egészségügyi vagy egyéb okokmiatt nehezebb életkörülmények közé kerülőknek pedig mentőövet az elmúlt közelmásfél évben. A
moratórium után a törlesztést folytatók havi terheit csillapítja, időben „széthúzza” az, hogy a havi törlesztőrészletek ugyanakkorák
maradnak, mint a fizetési stop lehetőségének elrendelésekor (kivéve a változó kamatozású hiteleknél).
A moratórium alatt a vissza nem fizetett hitel tőkerészére folyamatosan kamat rakódik. Az adósok számára kedvező jogszabályi
döntés az is, hogy e kamatot nem „csapják hozzá” a még meglévő tőketartozáshoz (nem lesz belőle kamatos kamat), hanem a futamidő
meghosszabbodásával havi egyenlő részletekben lehet majd megfizetni azt.
A havi terhek időbeli elosztása azok számára életfontosságú, akik továbbra isnehéz helyzetben vannak, így nincs más választásuk.
A futamidő megnyújtása és az egyenletes törlesztés ugyanakkor azt is jelenti, hogy az adott ügyfelek tovább használják a bank
pénzét, ami nyomán összességében több pénzt kell hitelintézetük felé fizetniük. A futamidő és az összes hitelteher azok számáranő
meg elsősorban, akik esetében a moratórium igénybevételekor még amúgy is sok év volt hátra a törlesztésből, illetve magasabb
volt a kamatuk (pl. mert jellemzően magasabb hiteldíjú fogyasztási hitelük van).
Kérjük,csak akkor használja ki a törlesztési moratórium által biztosított könnyítést, ha anyagi lehetőségei nem engedik a
hiteltörlesztést! Ha szeretné elkezdeni a hiteltörlesztést, keresse munkatársainkat!
Törlesztési moratórium működése az egyes termékekesetében részletesen
Személyi kölcsön és Áruhitel
A 2021. évi moratórium
A 2020. október 29-én kihirdetett 2020. évi CVII. törvényben (a továbbiakban: Törvény) új törlesztési moratórium került meghirdetésre,
amely 2021. január 1-jén lépett hatályba és kiterjed a személyi kölcsön és áruhitelszerződésekre is. (továbbiakban törlesztési
moratórium 2). Magyarország Kormánya a törlesztési moratórium 2-t több alkalommal is módosította oly módon, hogy 2021. október
31-ig változatlan feltételek mellett, 2021. november 1-től 2022. július 31-ig, majd 2022. december 31-ig pedig módosított
feltételekkel meghosszabbította nyilatkozás feltételével. (továbbiakban: törlesztési moratórium 2 hosszabbítás).
Bankunk minden szükséges lépést megtesz annak érdekében, hogy a vonatkozó jogszabályokban foglaltakkalösszhangban segítse
ügyfeleit, hiszen ez az időszak nem csak egészségükmegőrzése kapcsán állítja kihívások elé ügyfeleinket, hanem anyagi tekintetbenis.
Ezért az alábbiakban összefoglaltuk a személyi kölcsön és áruhitelszerződésével kapcsolatos fizetési kötelezettségeire vonatkozó
jelenlegilehetőségeket és fontos tudnivalókat a törlesztési moratórium 2-re vonatkozóan.
Amennyiben Ön igénybe vette a törlesztési moratórium 2 által nyújtott fizetési haladékot, és 2021. október 31-ig illetve ezt
követően 2022. július 31-ig jelezte annak hosszabbítására vonatkozó igényét, akkor a törlesztési moratórium 2 alatt, a törlesztési
moratórium 1 és 2 alatt felhalmozott fizetési kötelezettségeit nem kell teljesítenie, figyelemmel arra, hogy a törlesztési
moratórium 2 hosszabbítás által nyújtott fizetési haladékot is igénybe veszi.
Amennyiben Ön
nem élt a törlesztési moratórium 2 hosszabbítása által biztosított fizetési haladékkal, úgy Ön már nem vesz részt a törlesztési moratóriumban, ezért Önnek a fizetési haladék 2022. július 31-ét követő időszakra
már nem került beállításra.
2022. június 16-án élt a törlesztési moratórium 2 által biztosított fizetési haladékkal, és 2022. július 31-ig jelezte a hosszabbítás iránti igényét, úgy Önnek a törlesztési moratórium 2 által biztosított fizetési
haladék is 2022. augusztus 01-től folytatólagosan beállításra került.
Ebben az esetben Ön továbbra sem kívánja törleszteni a hitelét,akkor nincs teendője.
Amennyiben Ön nem kíván élni a törlesztési moratórium 2 hosszabbításaáltal biztosított fizetési haladékkal, akkor szükségesnyilatkozatot tennie.
Amennyiben Ön igénybe veszi a törlesztési moratórium 2 hosszabbítása által nyújtott fizetési haladékot és a szerződés törlesztési
moratórium 2 meghosszabbított alatt időszaka járna le, akkor a szerződés lejárata 2022. december 31. napjáig meghosszabbodik.
Ön a törlesztési moratórium 2 hosszabbítása alatt illetve azt követően 2022. december 31-ig bármikor díjmentesen jogosult
a kölcsön részleges vagy teljes előtörlesztésére. Tőketartozását akkor tudja előtörleszteni, ha a díj- és kamattartozását
már megfizette, azaz a tőketartozás előtörlesztésére akkor van lehetőség, ha a törlesztési moratórium alatt meg nem fizetett
díjakat és kamatokat megfizeti.
Hitelkártya
A 2020. évi CVII. törvényben (a továbbiakban: Törvény) új törlesztési moratórium került meghirdetésre, amely 2021.01.01-jén
lépett hatályba és kiterjed a hitelkártyaszerződésekre is. (Továbbiakban törlesztési moratórium 2). A Kormány 216/2022. (VI.
17.) Kormányrendelete alapján a törlesztési moratórium 2 igénybevételének feltételei módosultak. Magyarország Kormánya a törlesztési
moratórium 2-t 2022. július 31-ig változatlan feltételek mellett, 2022. augusztus 1-től 2022. december 31-ig pedig módosított
feltételekkel meghosszabbította. A fenti jogszabályok szerint a törlesztési moratórium 2 2022. december 31-én véget ér.
Mit jelent a törlesztési moratórium 2 lezárása?
A moratórium lejártával az ügyfeleknek a felhalmozott kamatokat és díjakat meg kell majd fizetniea bank részére, azonban ez nem jár semmilyen többletkamattal vagy díjjal, a törlesztési moratórium 2 csupán a visszafizetés
későbbi, halasztott ütemezését jelenti. A törlesztési moratórium 2 hónapjaiban keletkezett díjakat és kamatokat a bank havonta beterhelte, majd a következő hónap
elején jóváírta a hitelkártyaszámlára.Ezért szerepeltek a hitelkártyakivonatokon 2021 februárjától jóváírt összegek, amelyek közleményében a „Moratórium” megnevezés
szerepel.A jóváírások tehát nem jelentik a tartozás elengedését, ezért ez az összeg a törlesztési moratórium 2 lejártával fizetési
kötelezettséget jelent majd.
Kire vonatkozik az elszámolás?
Azokra, akik 2022.07.31-ig nyilatkoztak a bank felé, hogy a 2022. augusztus 1-től 2022. december 31-ig tartó törlesztési moratórium 2 meghosszabbításbankívánnak maradni.
Hogyan történik az elszámolás és a felhalmozott tartozások visszafizetése?
A törlesztési moratórium 2 ideje alatt felhalmozott tartozást(a havonta jóváírt kamatok és díjak összegét) a bank 2023 januárjában terhelte bea hitelkártyaszámlára „Moratórium - felhalmozott díj”, „Moratórium - felhalmozott kamat” közleményekkel. Ezekkel az összegekkel csökkentazaktuális felhasználható hitelkeret. Ezt a felhalmozott tartozást a következő hónapok során kamatmentesen, egyenlő részletekben,
kell megfizetnie akövetkezők szerint:
A felhalmozott tartozás törlesztése céljábóla bank januárban egy kamatmentes Részletformáló szolgáltatást(a továbbiakban: Részletformáló)állított be minimum 12 hónapos futamidővel1. A Részletformáló a teljes tartozás összegét egyenlő törlesztőrészletekre bontja, majd ezeket havonta vonja le a hitelkártyaszámláról
a megállapított futamidő végéig.
A Részletformáló hitelösszege csökkenhet az alábbi jóváírásokkal:
a korábbi Részletformáló(k) kamat visszatérítés összegével, amennyiben az ügyfélnek volt ilyen2, és
a visszamenőlegesen átszámított kamatkülönbözet3miatti visszatérítés összegével.
Részletformáló első törlesztőrészletének a befizetési határideje: 2023. március 15. vagy 23.attól függően, hogy mikor van az adott hitelkártyaszerződés befizetési határideje. A Részletformáló pontos kondíciói megtalálhatók
lesznek a 2023. januári hitelkártyakivonaton.
Amennyiben az elszámolás napján Önnek túlfizetése volta hitelkártyaszámláján és:
a túlfizetés összege teljes egészében fedezi a moratórium miatt visszaterhelt hitelkamatok és díjak összegét, akkor nem kerül
beállításra Részletformáló,
a túlfizetés összege csak részben fedezi a moratórium miatt visszaterhelt hitelkamatok és díjak összegét, akkor a túlfizetés
összegével csökkentett összeggel kerül beállításra a Részletformáló.
Mire kell odafigyelni a moratórium lejárta után és hogyan kell értelmezni a kivonatokat?
2023. januártól újra a hitelkártyaszerződésben rögzítettek szerint működik a hitelkártyaszolgáltatás, azaz a januárban esedékes minimum fizetendő összeg megfizetését már elvárja a bank, és ha nem teljesül időben a befizetés, a bank korlátozhatja a kártya használatát és késedelmi díjat számíthat fel.
Ha már rendelkezett lejárt tartozással 2020.03.18-án, ez a tartozás továbbra is fennáll, amennyiben ennek a megfizetése nem történt meg. A törlesztési
moratórium 2 lejárta után ez a tartozás ismét esedékessé válik egy összegben.A lejárt tartozást legkésőbb 2023. januárban a befizetési határidőig a minimum összeggel együtt kell megfizetni, különben
a bank késedelmi díjat számolhat fel vagy blokkolhatja a kártyáját.
A számlaértesítőn / MBH Internetbank (korábban BB) felületén technikai okok miatt az elszámolás több sorban kerül feltüntetésre,
de ez nem jelent többszörös levonást. A törlesztési moratórium 2 tartozás összegét csak egyszer kell megfizetni, kamatmentes részletekben.
Moratórium tartozás önkéntes teljesítése
Önnek lehetősége van egy összegben megfizetni a moratóriumos tartozását, a moratóriumos Részletformáló teljes előtörlesztésével.
Ezt az igényét a Telebankon keresztül a 06-80-350-350-es telefonszámon jelezheti.
Ha további kérdése merülne fel, Ügyfélszolgálatunk munkatársai szívesen állnak rendelkezésére a 06-80-350-350-es telefonszámon
vagy az ugyfelszolgalat@MBH.hue-mail elérhetőségen.
1Futamidő = (felhalmozott díj + felhalmozott kamattartozás összege – kamat visszatérítés(ek)) /(hitelkártyához tartozó hitelkeret
5%-a), de minimum 12 hó
2Ha volt a törlesztési moratórium 1-2 alatt Részletformáló szolgáltatása és kamatterhelése (akár a Törlesztési moratórium 1
miatt beállított Részletformáló), akkor az egyes Részletformálók szerinti tőketartozásokra felszámított vásárlási kamatot
visszatérítjük Önnek, mert a törlesztőrészletek megfizetése ezen időszakban nem volt kötelező. Azonban ezeket a törlesztőrészleteket,
a szolgáltatás működésének megfelelően, a Bank automatikusan beszedte a hitelkártyához tartozó hitelkeret terhére, ezért bármely
Részletformáló törlesztőrészletének a tőkéjére felszámolt ügyleti kamatot - függetlenül attól, hogy történt-e ügyfél általi
befizetés - jóváírjuk „Moratórium-Részletformáló kamat korr.” közleménnyel. A kamatkülönbözet átszámítás időtartama alatt,
a részletformáló törlesztőrészletének a tőkéjére felszámolt kamat kiszámításánál az ügyleti kamat helyett a 11,99%-os kamatot
alkalmaztuk.
3A vonatkozó jogszabályi rendelkezések értelmében a fizetési moratórium szabályait a 2020. március 18. napján fennálló szerződések
alapján már folyósított kölcsönökre kell alkalmazni. Ennek valamint az 537/2021. (IX. 15.) Kormányrendelet rögzítetteknek
megfelelően a kamatkülönbözet átszámításának az alapja a 2020.03.18-án éjfélkor fennálló folyósított hitelösszegnek az a része,
ahol 11,99%-os kamatnál magasabb kamat került felszámításra. A kamatkülönbözet átszámításával érintett időszak addig tart,
amíg a 2020.03.18-án éjfélkor fennálló folyósított hitelösszeget a 2020.03.18 után teljesített befizetések összege el nem
éri. Az átszámított havi kamat összegét, maximum a ténylegesen felszámolt kamat mértékéig írjuk jóvá „Moratórium kamat korr.”
közleménnyel.
Jelzáloghitel
A 2020. október 29-én kihirdetett 2020. évi CVII. törvényben (a továbbiakban: Törvény) új törlesztési moratórium került meghirdetésre,
amely 2021. január 1-jén lépett hatályba és kiterjed a jelzáloghitel szerződésekre is. (továbbiakban törlesztési moratórium
2). Magyarország Kormánya a törlesztési moratórium 2-t több alkalommal is módosította oly módon, hogy 2021. október 31-ig
változatlan feltételek mellett, 2021. november 1-től 2022. július 31-ig, majd 2022. december 31-ig pedig módosított feltételekkel
meghosszabbította nyilatkozás feltételével. (továbbiakban: törlesztési moratórium 2 hosszabbítás)
Ahitelfedezeti biztosításra, életbiztosításra, a fedezeti ingatlanvagyonbiztosítására nem terjed ki a törlesztési moratórium
2 hosszabbítás,azokat a törlesztési moratórium 2 hosszabbítás igénybevétele esetén is fizetniekell.
Atörlesztési moratórium 2 hosszabbítás időszaka alatt az Ön kölcsönszerződésébenrögzített – referencia- kamatláb változásából
eredő vagy kamatváltoztatásimutató alapján történő – kamatmódosításokat a Bank végrehajtja.
Ön a törlesztési moratórium 2 hosszabbításidőszaka alatt is bármikor jogosult a kölcsön részleges vagy teljeselőtörlesztésére.
A törlesztési moratórium 2 alatt meg nem fizetett díjakat éskamatokat bármikor díjmentesen megfizetheti. Tőketartozását akkor
tudjaelőtörleszteni, ha a díj- és kamattartozását már megfizette, azaz atőketartozás előtörlesztésére akkor van lehetőség,
ha a törlesztési moratóriumalatt meg nem fizetett díjakat és kamatokat megfizeti. A törlesztési moratórium2 alatti tőke előtörlesztés
esetén az Ön kölcsönszerződésre érvényesHirdetményben foglalt előtörlesztési díjat számítjuk fel.
Amennyiben Ön igénybe veszi a törlesztési moratórium 2 és annak hosszabbítása által nyújtott fizetési haladékot és a kölcsönszerződés
a törlesztési moratórium 2 időszaka alatt járna le, akkor a szerződés 2022. december 31. napjáig meghosszabbodik.
Amennyiben Önnek kamattámogatott jelzáloghitele van, a kamattámogatásra való jogosultság a törlesztési moratórium 2 alatt
is megmarad.
Ha él atörlesztési moratórium 2 hosszabbítással, az ezen időszak alatt meg nem fizetett díjakról és kamatokrólaz Ön hiteltörlesztésre
megadott fizetési számlájáról havonta készítettkivonaton tájékoztatjuk.
A törlesztési moratoriumból való kilépést követően:
Amennyiben Ön a törlesztési moratórium 2 hosszabbítását követően kilépett törlesztési moratórium 2-ből, de nehézséget okoz
a törlesztőrészletek fizetése, akkor Bankunk személyre szóló fizetéskönnyítő megoldást dolgoz ki Önnek. Erre vonatkozó igényét
bármely bankfiókunkban, vagy a Telebankon is jelezheti a 06-80-350-350-es telefonszámon.
Miért érdemes folytatnia a jelzáloghiteletörlesztését?
Abban az esetben, ha 2022. augusztus 1-jét követően is él a moratórium lehetőségével, a futamidő meghosszabbodik, és a moratóriumot
követően ugyanakkora törlesztőrészlettel folytathatja a törlesztést, mint korábban. Ennek eredményeként végül összességében
magasabb összeget kellene visszafizetnie a banknak.
Amennyibenúgy dönt, folytatja hitele törlesztését, a fennálló tőketartozása havonta ismétcsökkeni fog, így mérsékelhető a
hitele után keletkező kamattartozás összege.Éppen ezért mindenképp a törlesztés folytatását javasoljuk Önnek, amennyiben ahitele
törlesztéséhez megfelelő rendszeres jövedelemmel vagy megtakarítássalrendelkezik.
Abban azesetben, ha kilép a törlesztési moratóriumból, nem kell extrém futamidőnövekedésre számítania. Ha moratóriumban maradna,
feltételezve hogy atörlesztési moratórium időszaka után a moratórium alatt felhalmozottkamattartozását is meg kell fizetnie
az újonnan meghatározott futamidő végéig,továbbá a kölcsönszerződése alapján díjfizetési kötelezettsége nem áll fenn ésnem
teljesít előtörlesztést a lejárat időpontjáig, akkor egy 15 millió Ft-os és5%-os kamatozású lakáshitelnél, amelyből még 20
év van hátra, a lejárat ideje(a moratóriumban 2022. június végéig eltöltött 27 hónapot is beszámítva)összesen akár 56 hónappal
– azaz közel öt évvel –hosszabbodhat meg.
Az előzőpontban említett feltételezések mellett,
Ha akölcsöne futamidejéből jelentősebb tartam már eltelt, és így a fennállótartozása az indulóhoz képest már érdemben csökkent,
akkor akár több, mint 3évvel nőhet a kölcsön futamideje, azaz a teljes visszafizetésig hátralévő idő.
Egy 15millió Ft-os és 5%-os kamatozású lakáshitelnél, amelynek futamidejéből még 20év van hátra, a többlet kamatfizetési teher
akár 2,3 M Ft is lehet, amennyibenúgy dönt, hogy továbbra sem folytatja törlesztőrészlete fizetését.
Ha kilépa törlesztési moratóriumból, de ezt követően törlesztési nehézség jelentkezneÖnnél, a MBH Bank adósvédelmi programjával
segítünk a megfelelő személyreszabott áthidaló megoldást megtalálni fizetőképességének fenntartása érdekében.Forduljon hozzánk
bizalommal.
Amennyibena szerződés zálogjoggal, kezeséggel van biztosítva, a moratórium igénybevételefolytán a biztosítékot nyújtók (zálogkötelezett,
kezes,) kötelezettsége isterhesebbé válik abból a szempontból, hogy az a kölcsön futamidejéhez igazodvaszintén meg fog hosszabbodni,
és hosszabb ideig fogják őket terhelni abiztosítéknyújtásból fakadó kötelezettségek.
Kamattámogatottkonstrukciók esetében a kamattámogatás adott esetben nem a teljes meghosszabbodófutamidőre fog kiterjedni,
tekintettel arra, hogy a kamattámogatás igénybevételénekhossza jogszabály által maximalizált.
A Magyar Nemzeti Bank 2021. június 30-án kelt, „Vezetői körlevél a fizetési moratórium igénybevételére tekintettel felhalmozódott
tartozás rendezésével kapcsolatos díjakról” című vezetői körlevele alapján a MBH Bank díjmentességet biztosít a fizetési moratóriummal
érintett jelzáloghitel ügyleteknél a moratórium alatt felhalmozott kamat- és díjtartozás előtörlesztése esetén. Ugyancsak
banki díjmentes a moratóriumi elszámolás során futamidő hosszabbítással érintett jelzáloghitel ügyleteknél a futamidő csökkentésre
irányuló szerződésmódosítás. A díjmentesség a 2022. december 31-ig benyújtott előtörlesztési és szerződés módosítás iránti
kérelmekre vonatkozik.
A Magyar Nemzeti Bank 2021. június 30-án kelt, „Vezetői körlevél a fizetési moratórium igénybevételére tekintettel felhalmozódott
tartozás rendezésével kapcsolatos díjakról” című vezetői körlevele alapján banki díjmentes a moratóriumi elszámolás során
futamidő hosszabbítással érintett Babaváró kölcsön ügyleteknél a futamidő csökkentésre irányuló szerződésmódosítás. A díjmentesség
a 2022. december 31-ig benyújtott szerződés módosítás iránti kérelmekre vonatkozik.
A törlesztési moratórium a lakossági folyószámla hitelekre is vonatkozik/vonatkozott, azonban a hitel rulírozó jellege miatt a Bank speciálisan kezeli azokat:
A folyószámlahitelnek nincs lejárata, futamideje, így a törlesztési moratórium lejártával, megszüntetésével nem teljesíthető,
hogy a törlesztőrészlet változatlan maradjon és csak a futamidő hosszabbodjon meg, ahogy például egy személyi kölcsönnél elvárja
a jogszabály.
A Banka folyószámlahitelt, mint egy keretet tartja nyilván az ügyfelek mindennapi használatban lévő fizetési számláján, amivel
az ügyfél „negatívba” viheti aszámláját. Ezt a kihasznált hitelkeretet az ügyfél bármikor visszatöltheti, sőt a hitelkeret
meghatározott részének minden hónapban történő feltöltése feltétele a folyószámlahitel fenntartásának (minimális egyösszegű
jóváírásra vonatkozó kötelezettség teljesítése elvárt összeg befizetése, vagy átutaltatása/ pl. munkáltatóval/ útján).
A törlesztési moratórium ideje alatt mindazon ügyfeleknél, akik igénybe vették/veszik amoratóriumot a Bank:
Leállította a kamatterhelést, így a felszámított kamatot kiszámította, de nem vonta/ vonja le az ügyfél számlájáról; és
felfüggesztette annak ellenőrzését, hogy az ügyfél teljesíti-e a hitelkeret meghatározott részének feltöltését.
A törlesztési moratórium teljes időszaka alatt az ügyfélnek lehetősége volt kilépni a törlesztési moratóriumból, illetve sokak számára lejárt atörlesztési moratórium, amelynek bekövetkezését követően -az érintett ügyfelek folyószámlahitel szerződése vonatkozásában- a Bank jogosulttá vált a felszámított kamat utólagos terhelésére, melyet az ügyfél fizetési képességének fenntartása érdekében részletekben (12 egyenlő havi összegben vagy ettől eltérő ütemezésben)
kér megfizetni, valamint újból elkezdte ellenőrizni a hitelkeret feltöltését is.
A vonatkozó jogszabályok1 értelmében a Banknak:
a felszámított kamatot csökkentenie kellett annál az ügyfélnél, akinek volt 2020. március 18-án kihasznált hitelkerete, a csökkentést annak mértékéig kellett végrehajtani
; és
a felszámított folyószámlahitel kamat, valamint a jogszabály által meghatározott 11,99%-os kamat közötti különbözetet vissza kellett adnia az ügyfélnek. Példával: Ha ügyfelünk 2020. március 18-án 60 000 Ft folyószámlahitelkerettel rendelkezett, melyből 20 000 Ft volt a kihasznált rész,
akkor a moratóriumban töltött időszakra 20 000 Ft-ra a 11,99%-os kamat, a 40 000 Ft-ra pedig az eredeti, szerződésben rögzített
kamat kerül alkalmazásra.
A különbözetet az ügyfélnek az alábbi módon írta jóvá a Bank és a moratóriumban felhalmozott kamattartozásáról az alábbi módon értesítette azügyfelet:
ha volt még folyószámlahitel kamattartozása, akkor ezt a kamattartozást csökkentette és számlakivonatban értesítette;
ha nem volt már folyószámlahitele vagy moratóriumban felhalmozott tartozása, akkor a fizetési számláján került jóváírásra és szintén számlakivonatban értesítette;
ha fizetési számlája sem volt már a Banknál, akkor egy letéti számlát nyitott, ezen írta jóvá az összeget és külön levélben értesítette az ügyfelet, illetve az örökösöket, ha a számla azért szűnt meg, mert az ügyfél elhunyt.
Azon ügyfél esetében, aki nem hosszabbította meg a törlesztési moratóriumot, a Bank a kamattartozást 12 havi egyenlő részletben szedi be minden hónap 2-án, ahogy a folyószámlahitel kamatát is ekkor vonja le a fizetési számlájáról.
A hivatkozott jogszabályok értelmében az ügyfélnek lehetősége van egyösszegben is kifizetnie ezt a kamattartozást. Minden ügyfelet a törlesztési moratóriumból történő kilépését követően, a következő hónapban küldött számlakivonatában tájékoztat
a Bank a megfizetendő kamattartozásról. Itt hívja fel a figyelmet rá, hogy 30 napon belül jelezheti, ha egyösszegben szeretné
megfizetni azt. Az ügyfél ezt a kérését bármely bankfiókban és Telebankon keresztül is jelezheti a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Mivel az ügyfél a törlesztési moratórium lejártát, vagy abból történő kilépését követően sem biztos, hogy tudja teljesíteni
a folyószámlahitel fenntartásának feltételét, esetleg a kamatfizetés is nehézséget okozhat számára, ezért a Bank az alábbi fizetéskönnyítési lehetőségeket biztosítja:
Jóváírásfeltétel mértékének csökkentése, mely annak nyújt segítséget, aki csak átmeneti ideig nem tudja a feltételt teljesíteni. Maximálisan 6 hónapig vehető igénybe
ez alehetőség.
Átütemezés, melysorán a folyószámlahitel tartozását (a hitelkeret kihasznált részét) egy meghatározott futamidejű, fix kamatozású hitelszerződésbe
foglaljuk, így az könnyebben tervezhető havi kiadást jelent. Teljes hitelkeret átütemezése esetén ezzel a folyószámlahitel
szerződése megszűnik.
Hitelkeret csökkentést is válaszhat, ha folyószámlahitelét nem használja ki teljes mértékben és az alacsonyabb hitelkeret fenntartásának a feltételeit
teljesíteni tudja.
A fenti fizetéskönnyítési lehetőségekről ügyfeleink a https://www.MBH.hu/nw/sw/static/file/lakossag_ugyfeltaj_torlesztesi_konnyitesek.pdfoldalon, a bankfiókokban, illetve a Telebankon keresztül érdeklődhetnek, ahol kollégáink tájékoztatják a szükséges feltételekről
és segítenek kiválasztani a legmegfelelőbb fizetéskönnyítési eszközt.
A törlesztési moratórium várhatóan 2022. december 31-éig tart. Ez idő alatt az ügyfél bármikor kiléphet a moratóriumból (de
visszalépésre a későbbiekben már nincsen lehetősége), ez esetben a fent leírt folyamatot alkalmazza a Bank és értesíti az
ügyfelet.
1Lásd a hiteltörlesztési moratóriumhoz kapcsolódóegyes szerződések elszámolási szabályairól szóló 537/2021. (IX. 15.) Korm.rendeletben
valamint a 2021. évi CXXX. törvényben rögzített szabályokat.
Amennyiben Ön a moratórium hatálya alatt van, azonban módjában áll ez idő alatt is bizonyos összeggel kölcsönét törleszteni,
úgy a Bank által alkalmazott Rendelkezési lap kitöltésével befizetést tehet, ami a vonatkozó kölcsönszerződés rendelkezései
szerint csökkenti az Ön tartozását.
Amennyiben a továbbiakban mégsem kíván élni a moratóriummal , mert tudja fizetni hitelét, akkor kölcsönszerződésenként nyilatkoznia
kell, hogy a törlesztő részletét a jövőben a Bank le tudja vonni.
Vállalkozói ügyfeleink ügyfélkapcsolati menedzserük segítségével nyilatkozhatnak
Fontos, hogy kiléptetett termék(ek)kel nincs lehetőség a későbbiekben újra belépni a moratóriumba. Amennyiben a kilépést követően nem áll rendelkezésre a szükséges összeg, a késedelem jogkövetkezményei beállnak.
Tájékoztatjuk, hogy a törlesztési moratórium jelenlegi szakasza 2022.december 31-ig tart.
Kilépés a törlesztési moratóriumból
Amennyiben ki szeretne lépni a törlesztési moratóriumból, az alábbi teendői vannak:
kérjük írjon nekünk emailt a budapestlizing@MBH.huemail címre kilépési szándékát jelezve
adja meg, hogy melyik lízing vagy kölcsön szerződéssel szeretne kilépni a moratóriumból
adja meg, hogy milyen dátumtól szeretne kilépni a moratóriumból
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a kilépést követően a törlesztési moratóriumba újra belépni már nem lehetséges!
A Magyar Nemzeti Bank az alábbi javaslatot tette közzé a törlesztési moratórium igénybevételéről: A törlesztési moratórium alatti időszakban is kamat rakódik a vissza nem fizetett hitelre. Ezt a futamidő megnyújtásával évente
egyenlő részletekben lehet majd visszafizetni (nem tőkésítik), s a havi törlesztő is megegyezik a fizetési stop elrendelésekor
számítottal. Aki viszont nem szeretne több kamatot visszafizetni és anyagi helyzete megengedi, annak érdemes minél hamarabb
ismét megkezdenie hitele törlesztését.
Ügyfeleinkete-mailben, illetve postai levélben tájékoztatjuk a módosult futamidőről és szerződés lejáratról, a tájékoztató
része a teljes futamidőre szóló törlesztőterv,amely a felhalmozódott kamatot tartalmazza. A törlesztési moratórium alatt nem
küldünk fizetési értesítőt. Változó kamatozású szerződés esetén az összeg a kamatváltozás függvényében változhat.
Több szerződéssel rendelkező ügyfeleink az egyes szerződésekre vonatkozóan külön-külön is eldönthetik, hogy élnek-e a törlesztési
moratóriummal.
Ügyfelünknek a törlesztési moratórium teljes időtartama alatt lehetősége van jelezni a törlesztési moratórium igénybevételére
vonatkozó szándékát (amelyet akár módosíthat), és nyilatkozni a jogosultságról.
Az autófinanszírozási szerződésekről az alábbi oldalon tájékozódhatnak.
Tájékoztató a Keretfeltöltő szolgáltatásról
Felhívjuk a figyelmét, hogy a 2020.03.19-én leállított Keretfeltöltő szolgáltatásokat nem indítottuk újra.
Ha Ön szeretné újra beállítani, akkor megigényelheti bármely bankfiókban vagy a Telefonos ügyfélszolgálatunkon,a 06-80-350-350-es telefonszámon. Vegye figyelembe, hogy a beállítás csak a következőnaptári hónaptól lesz érvényes.
Azoknak az ügyfeleknek, akik leállítás után kérték a szolgáltatás beállítását, jelenleg is működik a Keretfeltöltő szolgáltatás, és továbbra is működni fog, ehhez külön nyilatkozat nem szükséges.
Ha bármely okból meg szeretné szüntetni a szolgáltatást, akkor megteheti bármely bankfiókban vagy a Telefonos ügyfélszolgálatunkon, a 06-80-350-350-es telefonszámon.
Vegye figyelembe, hogy a lemondás csak a következő naptári hónaptól lesz érvényes!
Moratórium után
Elérhető fizetéstkönnyítő lehetőségek lakossági ügyfeleink részére
A moratóriumot követően is előfordulhat, hogy Önnek fizetésinehézségekkel kell szembenéznie. Ilyen esetben kérjük, vegye fel
bankunkkal akapcsolatot személyesen, e-mailben, vagy telefonon a 06-80-350-350 számon, hogy megvizsgálva a lehetőségeket egy
személyreszabott megoldással segíteni tudjunk Önnek.
Jelzáloghitelhez kapcsolódó fizetés könnyítési lehetőségek*:
Fizetési halasztás:Rövid ideig tartó fizetési nehézség esetén három hónapos halasztástbiztosítunk ügyfeleink részére, amely nem jár többletköltséggel.
Tőkemoratórium:Meghatározott ideig lehetőség van a törlesztőrészletek tőkerészénekkésőbbi időpontban történő megfizetésére. A tőkemoratórium
pontos időtartama mindenesetben egyedi bírálat eredménye.
Futamidő-hosszabbítás:A futamidő kiterjesztésével biztosítható az eredeti törlesztőrészlethezképest alacsonyabb törlesztőrészlet, amellyel csökkenthetők
a havi terhek. A tőkemoratóriumés a futamidő hosszabbítás kombinálható.
Folyószámlahitelhez kapcsolódó fizetés könnyítési lehetőségek*:
Jóváírás feltételének csökkentése:Könnyített havi forgalom jóváírás feltételeket biztosítunk azonügyfeleink számára, akiknek rövid ideig tartó forgalomcsökkenés
következett befizetési számlájukon.
Átütemezés:Folyószámlahitelkeret tartozását (a hitelkeret kihasznált részét) egymeghatározott futamidejű, fix kamatozású hitelszerződésbe
foglaljuk, amelykönnyebben tervezhető havi kiadást jelent.
Hitelkeret csökkentés:Folyószámlahitelkeretét a kihasználatlan rész erejéig lecsökkentheti,így a kisebb kintlévőség alacsonyabb költségekkel járhat.
Hitelkártyához kapcsolódó fizetés könnyítési lehetőségek*:
Fizetési halasztás:Rövid ideig tartó fizetési nehézség esetén - melyet munkanélküliségrőlszóló dokumentummal szükséges igazolni - három hónapos
halasztást biztosítunkügyfeleink részére.
Futamidő-hosszabbítás és/vagy zártvégűsítés:A moratórium alatt felhalmozott kamatok és díjak megfizetésére hosszabbfutamidőt biztosítunk továbbra is 0%-os kamatozás mellett,
illetve az ezenfelül kihasznált keretösszeg (könyvelt egyenleg + a részletformálók)zártvégűsített, egyenlő részletekben történő
megfizetését biztosítjuk a hitelkártya vásárlási kamatánál kedvezőbb kamat ellenében.
Személyi kölcsönhöz és áruhitelhez kapcsolódó fizetés könnyítésilehetőségek*:
Fizetési halasztás:Rövid ideig tartó fizetési nehézség esetén három hónapos halasztástbiztosítunk ügyfeleink részére, amely nem jár többletköltséggel.
Futamidő-hosszabbítás:a törlesztőrészletek pár hónapig tartó VAGY a futamidő végéig tartócsökkentésével, és ennek hatására a futamidő növelésével
biztosítunk könnyebbentörleszthető havi részleteket.
Több fedezetlen hiteltermékkel rendelkező ügyfelek esetén*
Amennyiben több fedezetlen hiteltermékét érintően akad nehézsége és atermékenként kínált fizetéskönnyítési megoldások nem
jelentenek megfelelőmértékű segítséget, úgy egy hitelkiváltó személyi kölcsön formájábanlehetőséget biztosítunk a fedezetlen
hitelek megszüntetése mellett továbbifizetéskönnyítésre.
Fizetést könnyítőlehetőségek kisvállalkozások részére
A moratóriumot követően is előfordulhat, hogy Önnek fizetési nehézséggel kell szembenéznie, problémát okoz a tartozásának
törlesztése, visszafizetése. Ilyen esetben kérjük, érdeklődjön kisvállalkozói tanácsadójánál az átütemezés lehetőségével kapcsolatban
vagy a +36-1-450-8200-as telefonszámon jelezze fizetési nehézségét, hogy megvizsgálva a lehetőségeket segíteni tudjunk Önnek.
Fizetést könnyítőlehetőségek vállalatok részére
Amoratóriumot követően is előfordulhat, hogy Önnek fizetési nehézséggel kellszembenéznie, problémát okoz a tartozásának törlesztése,
visszafizetése. Ilyenesetben kérjük, érdeklődjön személyes kapcsolattartójánál az átütemezéslehetőségével kapcsolatban, hogy
megvizsgálva a lehetőségeket segíteni tudjunkÖnnek.
*A felsorolt fizetéskönnyítést szolgáló lehetőségek tájékoztatójellegűek, igénybevételük lehetőségét munkatársaink egyedileg
vizsgálják ahiteltermék típusát és Ügyfeleink helyzetét is figyelembe véve.
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április
30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől
MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április
30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől
MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április
30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől
MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.