Mint mások, mi is használunk sütiket az oldal helyes működéséhez és a szolgáltatásaink fejlesztéséhez. A továbblépéshez kérjük állítsd be, hogy a kötelező sütiken felül melyeket engedélyezed.
Ha szeretnél többet megtudni többet a sütik használatáról, olvasd el a tájékoztatónkat!

Bankkártya tudnivalók
Hasznos tudnivalók MBH Bankos bankkártyájához
MBH kártyahasználat (ha a kártyaszáma 400260, 428312, 504347, 519006, 519627, 520918, 550069, 551977, 558438, 557739 vagy 676337 számokkal kezdődik)
Az EU bizottsági rendeletének1 megfelelve 2021. január 1-jétől Bankunk is bevezette az internetes bankkártyás vásárlások többségénél az ún. erős ügyfél-hitelesítést.
A hitelesítéshez két dologra van szükséged:
·
egy díjmentes SMS-ben megkapott, egyszer
használatos kódra, és
·
az állandó 4 számjegyből álló jelszóra – iPIN
(internetes PIN) megadására
Mit kell tudni az iPIN jelszóról?
A kártyákhoz a kártyabirtokosnak magának kell az első 4 számjegyből álló iPIN jelszót is megadnia az MBH Bank által üzemeltetett az „Ön egy korábban a Takarékbank által üzemeltetett ATM előtt áll.” matricával megjelölt ATM-ek valamelyikén, vagy a https://ipin.mbhbank.hu felületen a kártya kézhez vétele után!
Mi a menete az új iPIN jelszó megadásának a webes felületen?
·
Meg kell adni az MBH Netbankhoz (korábban
Takarék) tartozó felhasználónevet és jelszót.
·
MBH Bank App (korábban Takarék) hitelesítés
esetén is az MBH Netbank (korábban Takarék) belépési jelszóval lehet belépni az
online iPIN módosító felületre.
·
Annak a bankkártyának az utolsó 6 számjegyét
kell megadni, amihez az új iPIN jelszó beállítása szükséges.
·
Fontos, hogy kétszer kell megadni az ügyfélnek
az általal választott, új 4 számjegyből álló iPIN jelszavát.
·
Ezután jóvá kell hagyni a módosítást az ügyfél
mobiltelefonjára SMS-ben érkező teljes számsorral.
·
A módosítás befejeztével ki kell jelentkezni!
·
A szolgáltatás Telepített ügyfélprogrammal
rendelkező felhasználóknak (Direct Bank (korábban Takarék E-bank)) nem
elérhető.
Mely bankkártyákhoz lehet megadni iPIN jelszót az online iPIN megadási felületen?
Azon bankkártyákhoz, amelyek adott Netbank felhasználó számára a Netbankban megjelennek és kezelhetők (pl. kártyahasználati limitek módosíthatóak). Minden egyéb kártyára az MBH Bank által üzemeltetett az „Ön egy korábban a Takarékbank által üzemeltetett ATM előtt áll.” matricával megjelölt ATM-en van lehetőség beállítani az iPIN jelszót.
Mit kell tudni az SMS-ről?
Amennyiben az ügyfél Bankunknál nem adott meg mobiltelefonszámot vagy a korábban megadott telefonszám már nem aktuális, akkor az SMS kódot nem tudjuk eljuttatni, és az online bankkártyás tranzakció SMS kód hiányában elutasításra kerülhet! A mobiltelefonszám megadása vagy frissítése3 az alábbi módon végezhető el:
·
TeleBank szolgáltatáson keresztül, díjmentesen a
06 80 350 350-es, külföldről a +36 1 373 3399-es telefonszámon,
·
a Videobank (korábban Takarék) szolgáltatásunkon
keresztül vagy
·
személyesen az MBH Bank bankfiókjaiban (postán
bankszámlát nyitó ügyfeleinknek a kijelölt postahelyeken).
Miért érdemes használni a biometrikus azonosítást?
Az MBH Bank ügyfelei számára elérhető az internetes bankkártyás vásárlások egyszerű és biztonságos biometrikus jóváhagyása is. Az MBH Bank App (korábban Takarék) alkalmazás segítségével jóváhagyhatók internetes vásárlások, így tovább csökkenthetők a visszaélések/adathalászat kockázata.
Ha az ügyfél már telepítette mobiltelefonjára az MBH Bank App (korábban Takarék) alkalmazást, illetve az MBH Netbank (korábban Takarék) regisztrált telefonszáma megegyezik azon telefonszámmal, amire az internetes bankkártyás vásárláshoz tartozó hitelesítő SMS érkezik, akkor az ügyfél bankkártyás internetes vásárlásait alapértelmezettként az MBH Bank App (korábban Takarék) alkalmazással tudja hitelesíteni az eddigi SMS és iPIN jelszó helyett. Az alkalmazás push üzenetet küld, és az alkalmazást megnyitva a tranzakció hitelesíthető biometrikus azonosítással, vagy az mPIN megadásával.
Ha az ügyfél még nem használta az MBH Bank App (korábban Takarék) alkalmazást, de szeretné biztonságosan és gyorsan kezelni az internetes bankkártyás vásárlásait, javasoljuk alkalmazás letöltését a kényelmes bankolás érdekében. MBH Bank App (korábban Takarék) - Biometrikus vagy mPIN-es azonosítás beállításának lépései:
1.
Az MBH Bank App (korábban Takarék) használatához
első lépésben le kell tölteni vagy frissíteni kell a korábban telepített MBH
Bank App (korábban Takarék) alkalmazást a Google Play, App Store vagy Huawei
AppGallery áruházakból.
2.
A bejelentkező oldalon be kell írni az MBH
Netbankhoz (korábban Takarék) tartozó azonosítót (felhasználónév) és jelszót.
Új felhasználó esetén a Banktól kapott kezdeti jelszó megadása szükséges. Új
felhasználó esetén a kezdeti jelszavát kötelezően meg kell változtatni az első
belépés alkalmával.
3.
Az első belépést követően a Válasszon
korszerűbb hitelesítési módot képernyőre navigáljuk az ügyfelet, ahol
lehetőség van a Jelszó/SMS hitelesítés használata helyett az MBH Bank App (korábban
Takarék) rendszer által biztosított Biometrikus indítás beállítására,
engedélyezésére.
4.
A Biometrikus indítás lehetőséget kiválasztva
első lépésben meg kell adni egy 6 számjegyből álló mPIN kódot. Az ügyfél által
választott mPIN kód megadását követően, amennyiben a mobilkészülék biometrikus
azonosításra alkalmas, akkor az ujjlenyomat olvasást vagy iOS esetén a FaceID-t
a következő lépésben kell engedélyezni.
5.
Mindig érdemes ellenőrizni, hogy az MBH Netbank
(korábban Takarék) szolgáltatásban és MBH Bank App (korábban Takarék) alkalmazásban
regisztrált telefonszám megegyezzen azzal a telefonszámmal, amire az SMS-ben
érkezett egyszer használatos kód érkezik!
A fentiekkel kapcsolatban bankfiókjainkban vagy TeleBank szolgáltatásunkon a 06 80 350 350-es számról, külföldről a +36 1 373 3399-es telefonszámon lehet érdeklődni.
1(EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2017. november 27-i (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelete.
2Erős ügyfél-hitelesítést kell végezni valamennyi internetes vásárlási tranzakció esetén, olyan internetes elfogadóhelyek esetén, amelyek kártyaelfogadásban Európai Unión belüli pénzintézettel kötöttek szerződést. Emellett azonban más országok online kereskedői is megkövetelhetik. A recurring payment (ismétlődő internetes vásárlások, mely során az ügyfél megadja kártya adatait a szolgáltatónak) vonatkozásában csak az első tranzakció esetén. A hitelesítés kapcsán a Bank fenntartja a jogot, hogy a jogszabály adta kereteken belül további kivételeket alkalmazzon.
3Mind a lakossági, mind a vállalati fő- és társkártyák esetében.
Melyik bankkártyával működik?
Az Apple Pay szolgáltatás az MBH Bank-nál vezetett bankszámlához kapcsolódó lakossági betéti Visa és Mastercard bankkártyákkal érhető el. A tranzakciók, fizetések során viszont nincs szükség a plasztik bankkártya fizikai használatára.
Az Apple Pay szolgáltatás az alábbi kártyákkal érhető el:
Visa Unembossed
Mastercard
GoldVisa Classic
Puskás
Akadémia MasterCard Unembossed
Visa #bees
MasterCard
Unembossed PayPass
Visa #takarékos
MasterCard
Standard
Hogyan lehet a mobilfizetést beállítani?
Minden egyes Apple készüléken**, amellyel az ügyfél használni szeretné a kártyáját, egyenként el kell végezni a kártya Apple Pay-hez való hozzáadását néhány egyszerű lépésben:
iPhone
·
Az iPhone készüléken meg kell nyitni a Wallet
applikációt, majd a jobb felső sarokban látható „+” ikonra kell kattintani.
·
A kártya biztonsági kódjának megadásával rendelhető
hozzá az iTunes fiókhoz társított lakossági Visa vagy Mastercard betéti kártya.
Ezen kívül a „Másik kártya hozzáadása” lehetőség is választható, ebben az
esetben az iPhone készülék kamerájával be kell olvasni a kártya adatait.
Apple Watch
·
El kell indítani az iPhone készüléken az Apple
Watch alkalmazást.
·
A „Wallet és Apple Pay” menüpontra koppintás
után a „Hitel- vagy bankkártya hozzáadása” lehetőséget kell választani.
·
A kártya biztonsági kódjának megadásával
rendelhető hozzá az iTunes fiókhoz társított lakossági Visa vagy Mastercard
betéti kártya. Ezen kívül a „Másik kártya hozzáadása” lehetőség is választható,
ebben az esetben az iPhone készülék kamerájával be kell olvasni a kártya
adatait.
iPad
·
Elsőként a Beállítások menüpontot kell megnyitni.
· A „Wallet
és Apple Pay” menüpontra koppintás után a „Hitel- vagy bankkártya hozzáadása”
lehetőséget kell választani. A kártya biztonsági kódjának megadásával
rendelhető hozzá az iTunes fiókhoz társított lakossági Visa vagy Mastercard
betéti kártya. Ezen kívül a „Másik kártya hozzáadása” lehetőség is választható,
ebben az esetben az iPhone készülék kamerájával be kell olvasni a kártya
adatait.
Mac
·
Elsőként a Rendszerbeállításokat kell megnyitni.
· A „Wallet
és Apple Pay” menüpontra koppintás után a „Hitel- vagy bankkártya hozzáadása”
lehetőséget kell választani. A kártya biztonsági kódjának megadásával
rendelhető hozzá az iTunes fiókhoz társított lakossági Visa vagy Mastercard
betéti kártya. Ezen kívül a „Másik kártya hozzáadása” lehetőség is választható,
ebben az esetben az iPhone készülék kamerájával be kell olvasni a kártya
adatait.
Támogatott készüléktípusok:
·
Touch ID vagy Face ID funkcióval rendelkező
iPhone készülékek**, kivéve az iPhone 5S-t
·
Touch ID vagy Face ID funkcióval rendelkező iPad
Pro, iPad Air, iPad és iPad mini modellek
·
Apple Watch Series 1 és 2 vagy annál újabb
modellek
·
Touch ID funkcióval rendelkező Macbook modellek**
Az Apple Pay szolgáltatással kompatibilis eszközök listája a https://support.apple.com/hu-hu/HT208531 oldalon érhető el.
Hogyan működik az Apple Pay?
Az Apple Pay szolgáltatással egyszerűbben és biztonságosabban lehet fizetni az üzletekben, alkalmazásokban és online iPhone, Apple Watch, iPad és Mac készülékekkel. Továbbá készpénzfelvételre is használható az érintéses tranzakcióra alkalmas ATM-eken. Az Apple Pay internetes és alkalmazásokból indított vásárlásokkor is gyors és biztonságos fizetési megoldás, hiszen így nem kell fiókot létrehozni vagy hosszú űrlapok kitöltésével bajlódni.
Videó
a fizetésről Face ID használatával
Videó
a fizetésről Touch ID használatával
Figyelem, a szolgáltatás használata adatforgalmat generálhat!
Gyors és biztonságos fizetés a Google Pay-jel
A Google Pay egy díjmentes, gyors, egyszerű és biztonságos
fizetési megoldás, amellyel lakossági és vállalati ügyfeleink fizikai bankkártya
használata nélkül fizethetnek az érintéses fizetést biztosító elfogadóhelyeken,
mobilalkalmazásokban, továbbá készpénzt vehetnek fel az érintéses tranzakcióra
alkalmas ATM-eken.
Mely bankkártyákkal működik?
A Google Pay szolgáltatás az MBH Bank-nál vezetett
bankszámlához kapcsolódó lakossági és vállalati betéti Visa bankkártyákkal
érhető el. A tranzakciók, fizetések során nincs szükség a plasztik bankkártya
fizikai használatára.
A Google Pay szolgáltatás az alábbi bankkártyák esetében
érhető el:
Visa #bees
Visa
BusinessVisa #takarékos
Visa
Business Unembossed
Visa Unembossed
Visa
Business Agrár
Visa Classic
Visa
Business Unembossed Agrár
Visa Zöld
Hogyan digitalizálható bankkártya?
A Google Pay használatához néhány egyszerű lépésben adható hozzá bankkártya minden olyan Android-ot, Wear OS-t vagy Fitbit OS-t futtató készülékhez**, amellyel ügyfeleink használni szeretnék a Google Pay fizetési megoldást.
Google Wallet alkalmazással:
·
Nyissuk meg a Google Wallet alkalmazást.
·
A képernyő alján koppintsunk a „Hozzáadás a
Wallethez” lehetőségre.
·
Válasszuk a „Fizetőkártya” elemet.
·
Ekkor megjelennek a Google-fiókba már korábban elmentett
kártyák.
·
Koppintsunk az „Új hitelkártya vagy bankkártya”
lehetőségre.
·
Kártya hozzáadásához használjuk a kamerát, vagy válasszuk
az „Adja meg manuálisan a részleteket” lehetőséget.
·
Az oldal alján koppintsunk a „Mentés” gombra.
· A kibocsátó feltételei elolvasása után az
„Elfogadás” gombbal véglegesíthető a folyamat.
·
Ha a rendszer azt kéri, hogy igazoljuk a
fizetési módot, válasszunk egy lehetőséget a listából.
·
Az alkalmazásba való regisztrációt követően a digitalizált
bankkártya azonnal használható.
Támogatott készüléktípusok:
·
Android 5.0 (Lollipop) vagy újabb
·
NFC támogatás
·
HCE támogatás
** A Google Pay szolgáltatással kompatibilis eszközök listája a https://developers.google.com/pay/issuers/overview/supported-devices oldalon érhető el.
Figyelem, a szolgáltatás használata adatforgalmat generálhat!
Hogyan lehet digitalizált bankkártyával fizetni?
·
A tranzakció végrehajtása előtt fel kell oldani
az eszközt a beállított feloldási móddal.
·
Az eszközt tartsa közel a terminálhoz.
·
A terminál és opcionálisan az eszköz is
hangjelzéssel figyelmeztet a sikeres tranzakcióra.
További hasznos tudnivalók a Google támogatási oldalán:
Elektronikus úton
·
Netbank szolgáltatással rendelkező ügyfeleink a
Netbank erre alkalmas menüpontjában,
·
TeleBank szolgáltatással, telefonon díjmentesen
a 06 80 350 350-es, külföldről a +36 1 373 3399-es telefonszámon, az elhangzó
utasításokat követve.
Személyesen
·
az MBH Bank által üzemeltetett az „Ön egy
korábban a Takarékbank által üzemeltetett ATM előtt áll.” matricával megjelölt ATM-ek
Aktiválás menüpontjában is, továbbá
· bármely, a bankkártya típusát elfogadó ATM-nél
az első chip alapú – helyes PIN-kód megadásával kezdeményezett – tranzakcióval,
vagy
·
bármely POS terminálon, chip alapú, helyes
PIN-kód megadásával kezdeményezett és végrehajtott, sikeres vásárlási
tranzakcióval, vagy
·
az MBH Bank Nyrt. bankfiókjaiban kollégáink
segítségével.
Igényléskor a kártyabirtokos dönthet a bankkártya átvételi módjáról:
·
Díjmentes postai kiküldés a kártyabirtokos banknál
megadott levelezési címére.
·
Díjköteles bankfióki átvétel a kártyabirtokos
által kiválasztott MBH Bank bankfiókban.
A pontos díjakról a hirdetményekben lehet tájékozódni.
Az egyes bankkártyák esetében érvényes alapértelmezett limitek megtalálhatóak az adott kártyára vonatkozó hirdetményben.
Az alapértelmezett limitértékek ügyfél által állandó vagy eseti jelleggel módosíthatóak. A napi internetes limit értéke maximum a POS limit mértékének megfelelően módosítható. Eseti jelleggel a limitértékek meghatározott időtartamra, maximum 72 órára módosíthatóak. A limit módosításáról a Hitelintézet az ügyfél-minősítési eljárás eredményének függvényében határoz. Maximálisan beállítható egyedi napi ATM készpénzfelvételi limit összege 2 millió Ft/nap, napi POS és internetes limit összege 5 millió Ft/nap.
Minden antenna jellel ellátott, MBH Bank által kibocsátott bankkártya alkalmas érintéses fizetésre és azonosításra. Újonnan kibocsátott és megújított bankkártya esetén is a funkció aktiválásához egy hagyományos, chip leolvasásával történő sikeres ATM vagy vásárlási tranzakció szükséges.
Érintéses fizetés esetén jelenleg 15 ezer forint alatti vásárlás alkalmával nem kell PIN kódot megadni. Ha a fizetési vagy azonosítási eszköz nem rendelkezik érintéses fizetésre alkalmas funkcióval, a bankkártya hagyományos módon használható.
Kényelmes és gyors bankolás az MBH Bank App (korábban Takarék) mobilapp-on keresztül! Használatával lehetőség van aiometrikus hitelesítésre az erős ügyfél-hitelesítés köteles tranzakciók esetén, a bankkártya azonnali felfüggesztésére, vagy a bankkártyához tartozó limitek módosítására.
·
Külföldre utazás előtt mindig érdemes ellenőrizni
a megadott elérhetőségi adatok (különösképpen telefonszám és elektronikus
levélcím) helyességét, naprakészségét. A zökkenőmentes kártyahasználat
érdekében változás esetén be kell jelenteni a módosuló adatokat.
·
Külföldi utazás előtt érdemes az MBH bankot
értesíteni az úti célról, így megelőzhető a bankkártya esetleges szükségtelen
zárolása a szokatlan külföldi tranzakciók miatt. Az utazás bármelyik fiókunkban
bejelenthető.
· Az utasbiztosítás mindig jól jöhet! Érdemes még
nyaralás előtt megkötni, hogy ne érjen minket felkészületlenül egy esetleges
baleset vagy betegség.
·
Mindig legyen kéznél a telefonos ügyfélszolgálat
elérhetősége, például mobiltelefonon elmentve, hogy pl. a bankkártya esetleges
elvesztése esetén azonnal intézkedhessünk.
·
A kártyához SMS szolgáltatást is lehet
igényelni, amelynek segítségével SMS-ben értesítjük ügyfeleinket a
bankkártyával és hitelkártyával végzett tranzakciókról, így folyamatosan nyomon
követhető a számlaegyenleg alakulása. A szolgáltatás díja megtalálható a
bankszámlacsomag/bankkártya ide vonatkozó Hirdetményében, illetve a Hitelkártya
Hirdetményben.
TeleBank szolgáltatás: díjmentesen hívható a 06 80 350 350-es, külföldről a +36 1 373 3399-es telefonszámon.
Miért fordulhat elő, hogy átmenetileg blokkolásra kerül a kártya külföldi használat esetén?
Az általános vásárlási szokásoktól feltűnően eltérő, szokatlan tranzakciók esetén amennyiben kollégáink úgy ítélik meg, hogy a tranzakció magas kockázatú, úgy átmenetileg zárolhatják a kártyát ügyfeleink érdekében, az esetleges visszaélések megelőzése céljából. Ebben az esetben a számlavezető Hitelintézet a lehető leghamarabb felveszi az érintett ügyféllel a kapcsolatot a kérdéses tranzakció egyezetése érdekében. Amennyiben a kártyahasználat során probléma merülne fel, a tranzakció elutasításra kerül, akkor a MBH Bank ügyfélszolgálatával, illetve a számlavezető hitelintézettel telefonon keresztül kell egyeztetni a zárolás feloldásáról.
Mi történik, ha az ügyfél előre értesíti a Hitelintézetet a tervezett utazásáról?
A hitelintézeti rendszerek az ügyfelek védelmében folyamatosan ellenőrzik a bankkártyás tranzakciókat. Ha egy ügyfelünk tudatja velünk külföldi tartózkodásának tényét, pontosabban tudjuk a munkánkat végezni. Az utazás célját és időtartamát rögzítjük rendszerünkben, ezzel csökkentve a szükségtelen zárolás lehetőségét. A lehetséges zárolást azonban ez nem zárja ki teljesen, hiszen ha a bejelentés ellenére is szokatlan tranzakciót észlelünk, ügyfeleink biztonsága és a visszaélések megelőzése érdekében megtesszük a szükséges lépéseket. A zárolás feloldása díjmentes.
Ügyfeleink a bankkártya/hitelkártya használatával és a felmerülő kockázatokkal kapcsolatban, valamint a biztonságos, külföldi kártyahasználatról további hasznos információt az MNB által publikált összefoglalókban találhatnak:
https://www.mnb.hu/letoltes/a-fizetesi-kartya-hasznalata-es-kockazatai.pdf
https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankkartyak/bankkartya-hasznalat/bankkartyahasznalat-kulfoldon
Amennyiben a nálunk vezetett bankszámlához kapcsolódó bankkártyát egy ügyfelünk le kívánja tiltani, azt a következőképpen kezdeményezheti: 0-24 óráig a Telebank szolgáltatáson keresztül a következő telefonszámon: 06 80 350 350, külföldről +36 1 373 3399 vagy számlavezető fiókjában a nyitvatartási időn belül.
Az Európai Parlament és a Tanács 2019/518 rendelettel módosított 924/2009/EK rendelet alapján, 2020. április 19-től a Bankok kötelesek a bankkártyával végrehajtott konverziós fizetési művelek során alkalmazott árfolyamokat az Európai Központi Bank (EKB) által kiadott legfrissebb rendelkezésre álló euro devizaárfolyamhoz képest számított százalékos árrés formájában közölni.A fenti rendelet értelmében, az MBH Bank Nyrt. a tájékoztatás alapjául szolgáló információt minden olyan munkanapon közzéteszi, amikor árfolyamjegyzést végez.
A tájékoztató ezen a weboldalon érhető el.
A VISA és Mastercard nemzetközi kártyatársaságok által a tranzakciós deviza és az elszámoló deviza közötti átváltásnál használt árfolyamairól, valamint az Európai Központi Bank által jegyzett árfolyamokról a szövegben elhelyezett linkeken lehet tájékozódni.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.