A honlapon használt sütik beállítása
AZ MKB BANK Nyrt. EGYES KÁRTYATERMÉKEINEK CSERÉJÉVEL KAPCSOLATOS GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK (GYIK)
1. Miért vált szükségessé a bankkártya típusának a cseréje? 2. Miben nyújt többet az új bankkártya? 3. Milyen új kedvezményre jogosít az új bankkártya? 4. Mikor kapom meg az új kártyát? 5. Mikortól nem fogom tudni használni a régi kártyámat? 6. Változni fog a PIN kódom? 7. Megszoktam a PIN kódomat, hogyan tudom továbbra is ezt használni? 8. Az új kártyán, a régi kártyán használt beállításaim, igénybevett szolgáltatásaim érvényesek lesznek, vagy újra be kell állítanom azokat? 9. Változni fog a bankkártyám száma a cserét követően? 10. A bankkártyámhoz utasbiztosítás is tartozik, az új kártyára új biztosítást kell kötnöm 11. Hogyan változnak a bankkártyához kapcsolódó díjak és költségek? 12. Az új bankkártyát is elfogadják majd külföldön? 13. Előfordulhat, hogy az új kártyát bizonyos általam preferált kereskedőknél nem tudom majd használni? 14. Hány évig érvényesek az új bankkártyák? 15. Nem kaptam meg az új bankkártyámat és/vagy a PIN kódomat, mit kell tennem? 16. Tudom még használni a régi kártyámat az új kártya aktiválását követően? 17. Hogyan változik az elszámolása a bankkártyám devizanemétől eltérő devizanemben történt tranzakciónak? 18. További kérdéseimmel hova fordulhatok?
1. Miért vált szükségessé a bankkártya típusának a cseréje?
Az MKB Bank folyamatosan megújítja termék-és szolgáltatási palettáját, annak érdekében, hogy versenyképes, a kor technikai színvonalának megfelelő termékekkel álhasson ügyfelei rendelkezésére. A bankkártya termékpaletta racionalizálása hozzájárul a bankkártyához kapcsolódó szolgáltatások színvonalának növeléséhez és az új szolgáltatások bevezetésének hatékonyságához.
2. Miben nyújt többet az új bankkártya?
A korábbi kártyák szolgáltatástartalmán felül, egyérintéses fizetésre is alkalmasak, valamint a kártyabirtokosok részt vehetnek a Mastercard Priceless Specials kedvezményprogramjában is. Egyérintéses fizetés ismertető (PayPass): https://www.mkb.hu/lakossagi/napi-penzugyek/bankkartyak/mkb-mastercard-paypass-bankkartyak
3. Milyen kedvezményre jogosít az új bankkártya?
A Mastercard Priceless Specials kedvezményprogramja kéthetente frissülő kedvezményeket biztosít minden regisztrált Mastercard kártyabirtokosnak. A kedvezményeket regisztráció és bejelentkezés után lehet igénybe venni. Mastercard Priceless Specials kedvezményprogram: https://www.mastercard.hu/hu-hu/consumers/offers-promotions/priceless-specials.html
4. Mikor kapom meg az új kártyát?
A Bank az új bankkártyákat 2019. július és augusztus hónap folyamán fogja eljuttatni a kártyabirtokos ügyfeleinek ·postai úton, · értesítést az új bankkártya elkészültéről, amennyiben korábban a bankkártya átvételét bankfiókba kérte.
5. Mikortól nem fogom tudni használni a régi kártyámat?
A racionalizálás során kivezetésre kerülő kártyatípusokat az alábbi időpontokban fogjuk zárolni, a zárolás dátumától kezdődően a bankkártya már sem vásárlásra, sem készpénzfelvételre nem lesz használható: Visa Classic (HUF) zárolás: 2019.09. 02.
VISA Classic (USD) zárolás: 2019.09.10
Visa Gold zárolás: 2019.09.10
Visa Business zárolás: 2019.09.10
Visa Business Gold zárolás: 2019.09.13
Amennyiben a termékcserében érintett meglévő bankkártya lejárati dátuma
- a zárolási időpontnál későbbi időpontra esik, a meglévő bankkártyát a zárolási időpontig lehet használni,
- a zárolási időpontnál korábbi időpontra esik, a meglévő bankkártya a rajta szereplő lejárati dátumig használható,
- a zárolás időpontját megelőzően lejáró bankkártyák esetében a megújított bankkártya típusa már az új típus lesz.
- Az új kártya aktiválását követően az előzménykártyát már nem lehet használni.
6. Változni fog a PIN kódom?
Az új bankkártyához új PIN kód fog tartozni, melyet a bankkártya megérkezése előtt fog megkapni.
7. Megszoktam a PIN kódomat, hogyan tudom továbbra is ezt használni?
Az új kártyához tartozó PIN kód megváltoztatására az MKB Bank által üzemeltetett ATM-eken lehetőség van. A PIN kód változtatása során az előző kártyához tartozó PIN kódot is megadhatja.
8. Az új kártyán, a régi kártyán használt beállításaim, igénybevett szolgáltatásaim érvényesek lesznek, vagy újra be kell állítanom azokat?
Az új kártya az előzménykártya beállításaival fog működni, amíg a kártyabirtokos vagy számlatulajdonos ezt nem módosítja, az alábbiak szerint:
- az új bankkártyákhoz (fő- és társkártyákhoz egyaránt) automatikusan beállításra kerülnek az a korábbi bankkártyához igénybe vett szolgáltatások, többek között, de nem kizárólag: MobilBANKár, TeleBANKár, NetBANKár, beépített vagy opcionálisan igényelhető utas- /betegség-, baleset- és poggyász-/ biztosítás, és a kártyabirtokos által beállított paraméterek napi vásárlási és készpénzfelvételi limitek, kártyapostázási cím, értesítési beállítások (SMS szolgáltatás, Mobil értesítések).
9. Változni fog a bankkártyám száma a cserét követően?
A bankkártya száma változni fog. Kérjük, módosítsa a kártyaszámot minden olyan felületen ahol korábban megadta.
10. A bankkártyámhoz utasbiztosítás is tartozik, az új kártyára új biztosítást kell kötnöm?
Nem. Az új kártyán az előzménykártyához tartozó biztosítás érvényes marad.
11. Hogyan változnak a bankkártyához kapcsolódó díjak és költségek?
A bankkártyához kapcsolódó díjak és költségek változatlanok maradnak.
12. Az új bankkártyát is elfogadják majd külföldön?
Az új bankkártya nemzetközileg is használható, az összes olyan bankkártya elfogadóhelyen, ahol a Mastercard kártyatársaság logója kifüggesztésre került, valamint online környezetben is a Mastercard bankkártyát elfogadni képes kereskedőknél.
13. Előfordulhat, hogy az új kártyát bizonyos általam preferált kereskedőknél nem tudom majd használni?
A Mastercard a világ egyik legjelentősebb kártyatársasága, a védjegyével ellátott bankkártyák világszerte széleskörűen elfogadottak.
14. Hány évig érvényesek az új bankkártyák?
A bankkártyák érvényessége meg fog egyezni az előzmény bankkártyák érvényességi idejével, kivétel ez alól a 2019. július és augusztus lejáratú bankkártyák, ezekben az esetekben az új bankkártya érvényessége az előzménykártya érvényessége plusz 3 év lesz.
15. Mit kell tennem ha nem kaptam meg az új bankkártyámat és/vagy a PIN kódomat?
Amennyiben az új bankkártyát és/vagy PIN kódját nem kapta meg augusztus 15.-ig bezárólag és rendelkezik telefonos PIN kóddal, kérjük, hívja az MKB TeleBANKár ügyfélszolgálatunkat és kérje a bankkártya és/vagy PIN kód díjmentes pótlását. Amennyiben nem rendelkezik telefonos PIN kóddal a telefonos ügyintézéshez, a bankkártya és/vagy a PIN kód pótlását kérheti személyesen bankfiókjaink bármelyikében.
16. Tudom még használni a régi kártyámat az új kártya aktiválását követően?
Nem, az új kártya aktiválásával egy időben az előzménykártya zárolásra kerül, inaktív lesz.
17. Hogyan változik az elszámolása a bankkártyám devizanemétől eltérő devizanemben történt trandzakciónak?
Az elszámoló devizanem, Mastercard típusú bankkártya esetén Európában* végrehajtott bankkártya-használat esetében EUR, Európán* kívüli, nem belföldi bankkártya-használat esetében USD, belföldi bankkártya-használat esetében HUF. A részletes váltási szabályok elérhetőek a magánszemélyek részére szóló Általános és speciális rendelkezések című kondíciós listában.
Példa az átváltásra:
Európán belül: Amennyiben forint devizanemű bankszámlához tartózó Mastercard bankkártyával Németországban EUR értékben történik a vásárlás, a Bank az EUR összeget a tranzakció napján érvényes nyitó pénztári deviza eladási árfolyamon váltja át forintra.
Európán kívül: Amennyiben forint devizanemű bankszámlához tartózó Mastercard bankkártyával az Amerikai Egyesült Államokban USD értékben történik a vásárlás, a Bank az USD összeget a tranzakció napján érvényes nyitó pénztári deviza eladási árfolyamon váltja át forintra.
*Azt, hogy bankkártyával végrehajtott, adott készpénzfelvétel vagy vásárlási tranzakció (együtt: bankkártyás tranzakció) Európában vagy Európán kívül végrehajtott bankkártyás tranzakciónak minősül-e, a nemzetközi kártyatársaság határozza meg. Azon országok listája, amelyek a bankkártyás tranzakciók helyszíne szempontjából Európához (az európai régióhoz) tartoznak, megtalálható a Mastercard honlapján, a Mastercard Rules „A” jelzésű mellékletében.
18. További kérdéseimmel hova fordulhatok?
Kérjük, hogy a kártyacserével kapcsolatos további kérdéseivel forduljon bizalommal fióki munkatársainkhoz, vagy hívja a nap 24 órájában elérhető MKB TeleBANKár telefonos ügyfélszolgálatot:
Lakossági ügyfélszolgálat telefonszám: 06 (80) 333-660
Vállalati ügyfélszolgálat telefonszám: 06 (80) 333-770
Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: 36-1-373-3333
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.