Biztonságos internetes vásárlás

Hagyd jóvá vásárlásaidat biztonsági kóddal vagy az MBH Bank Appal (korábban MKB)!

2020. június 16-tól valamennyi MBH Bank által kibocsátott betéti- és hitelkártyára bevezettük az Internetes biztonsági kód szolgáltatást azért, hogy tovább növeljük ügyfeleink internetes vásárlásainak biztonságát.

A szolgáltatás keretében az internetes vásárlások hitelesítéséhez eddig csak egy egyszer használatos, díjmentes SMS-ben érkező biztonsági kódot kellett megadi, 2020. december 29-től viszont már egy Online PIN-kód megadására is szükség lesz.

Miért változtatunk?

Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének rendelkezései alapján 2021. január 1-től kötelező az interneten végrehajtott bankkártyás vásárlásoknál az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés alkalmazása. A rendelkezésnek megfelelően 2020. december 29-től bevezettük a kétlépcsős internetes biztonsági kódot.

2020. október 29. óta az MBH Bank Appon (korábban MKB) keresztül kényelmesen, biometrikus azonosítókkal (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel) vagy mPIN-kóddal is jóvá lehet hagyni a vásárlásokat, ami kiváltja a kétlépcsős biztonsági kódot.

Tranzakció elutasítása

Fontos, hogy amennyiben az internetes bankkártya elfogadást biztosító szolgáltató székhelye az Európai Gazdasági Térség (EGT) tagállamai valamelyikében található, és az általa üzemeltetett internetes oldalon kezdeményezett bankkártyás fizetés során a hitelesítés nem történik meg Internetes biztonsági kóddal vagy MBH Bank Appal (korábban MKB), úgy a Bank jogszabályi előírás alapján – az ügyfelek bankkártyás vásárlásainak biztonsága érdekében – el kell utasítsa az adott tranzakciót.

Azokban az esetekben, amikor a tranzakció vizsgálata során valamely kivétel1 alkalmazását a PSD2–es szabályozás nem teszi lehetővé, a tranzakció erős ügyfél-hitelesítés nélkül elutasításra fog kerülni!

1Az alkalmazható kivételek részletes leírását az (EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló az Európai Bizottság 2018/389 felhatalmazáson alapuló rendelete tartalmazza.

Hitelesítés internetes biztonsági kóddal

2020. december 29-től az internetes biztonsági kóddal történő jóváhagyás esetén először egy egyszer használatos, SMS-ben érkező számkódot, majd egy egyéni Online PIN-kódot kell megadni a tranzakciók hitelesítéséhez.

Tudnivalók az egyszer használatos kódról:

  • ·Az egyszer használatos kódot bankunk küldi ki minden vásárlás során egy díjmentes SMS-ben.

    · A kód 3 percig érvényes, minden fizetés alkalmával egyedi, és 6 számjegyből áll.

    ·A helyes kód megadására legfeljebb 3 lehetőség van egy vásárlás során, utána sikertelen lesz a tranzakció.

Tudnivalók az Online PIN-kódról:

  • ·Lekérdezésére és módosítására 2020. december 14-től van lehetőség az Online PIN-kód karbantartása oldalon, az MBH Netbank (korábban MKB) felületén és az MBH Bank Appban (korábban MKB) is.

    ·Csak a kártyabirtokos ismerheti, 4 számjegyből áll, és megegyezik a kártyabirtokos összes kártyáján.

    · A helyes kód megadására legfeljebb 3 lehetőség van egy vásárlás során, utána a kódot 60 percre blokkoljuk. Ezalatt a kódot nem lehet hitelesítésre használni.

    · Ha az ügyfél egymás után 9-szer eltéveszti a kódot, azt tartósan blokkoljuk. A blokkolás feloldását csak a kártyabirtokos kezdeményezheti az MBH Netbankban (korábban MKB), az MBH Bank App (korábban MKB) vagy az Online PIN karbantartó segítségével, illetve azonosítást követően a Telebank 06 80 350 350-es számán, valamint személyesen bármelyik bankfiókunkban.

Hitelesítés MBH Bank Appal (korábban MKB)

Ügyfeleink 2020. október 29. óta már az MBH Bank Appal (korábban MKB) is jóváhagyhatják internetes vásárlásaikat, ha letöltik az alkalmazást, és regisztrálnak. Ebben az esetben nem szükséges az SMS-ben kapott egyszer használatos kód és az Online PIN-kód megadása.

Hagyd jóvá internetes vásárlásaid egyszerűen és kényelmesen az MBH Bank Appon (korábban MKB) keresztül, akár az ujjlenyomatoddal vagy arcfelismeréssel!

Érdekelnek a részleteket

Nem használja még az alkalmazást?

1. Szerződj online az MBH Netbank (korábban MKB), szolgáltatásra, ha még nem tetted, majd töltsd le az MBH Bank Appot (korábban MKB) a Google Play Áruházból vagy az App Store-ból.

2. Aktiváld az alkalmazást az MBH Netbankhoz (korábban MKB) tartozó azonosítóddal és belépési jelszavaddal.

3. Véglegesítsd a regisztrációt a bankunktól SMS-ben kapott jelszóval.

4. Válassz PIN-kódot, vagy a gyorsabb bejelentkezéshez és aláíráshoz használj biometrikus azonosítást, ha alkalmas rá a mobiltelefonod.

Töltsd le az alkalmazást, és hagyd jóvá online kártyás költéseidet még kényelmesebben!

További információk

Hogyan történik a tranzakció hitelesítése az MBH Bank Appal (korábban MKB)?

Miután a vásárló kezdeményezte a kereskedő weboldalán a fizetést, és megadta a kiválasztott bankkártya adatait

1. az MBH Bank App (korábban MKB) értesítést küld a hitelesítésre váró tranzakcióról,

2. a kártyabirtokos az alkalmazáson keresztül jóváhagyhatja vagy elutasíthatja a tranzakciót az mPIN-kódjával, vagy beállítást követően, ha a technikai feltételek is lehetővé teszik, ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel,

3. végül sikeres elbírálás esetén a tranzakciót engedélyezi a bank.

Ha technikai okok (pl. internetkapcsolat hiánya) miatt az alkalmazáson keresztül nem lehetséges a hitelesítés, akkor díjmentes SMS-ben érkező internetes biztonsági kóddal is jóvá lehet hagyni a tranzakciót.

Hol lehet megváltoztatni a hitelesítés módját?

A beállításokat a kártyabirtokos módosíthatja

  • A beállításokat a kártyabirtokos módosíthatja

    · az MBH Netbank (korábban MKB)Bankkártyák / Bank és hitelkártyák kezelése / 3D Secure módosítás menüpontjában, ha a módosításhoz szükséges jogosultsága engedi;

    ·az MBH Bank App (korábban MKB) Bankkártyák / 3D Secure beállítások menüpontjában, ha a módosításhoz szükséges jogosultsága engedi,

    ·azonosítást követően az éjjel-nappal hívható Telebank telefonos ügyfélszolgálatunk segítségével a 06 80 350 350-es számon, illetve

    ·személyesen bármelyik bankfiókunkban.

Hogyan lehet beállítani az ujjlenyomatot / arcfelismerést hitelesítéshez?

A biológiai tulajdonságok alapján történő hitelesítést csak az arra technikailag alkalmas mobiltelefonokon lehet beállítani:

1. Az MBH Bank Appban (korábban MKB) válaszd a Beállítások / Ügyfélazonosítás beállításai menüpontot.

2. Húzd jobbra az Ujjlenyomat opció mellett található csúszkát.

3. Mentsd a beállítást, majd hagyd jóvá mPIN-kódod megadásával. Ezt a beállítást a Biztonsági szintek beállítása / Pénzügyi tranzakciók és Egyéb műveletek menüpontokban is végezd el, majd mentsd el, és mPIN-kódoddal hagyd jóvá a változtatásokat.

Fontos, hogy az ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel történő azonosítás egyedi biológiai tulajdonságok alapján történik, ezért a tranzakciókat kizárólag a kártyabirtokos tudja hitelesíteni.

Mikortól kötelező használni az internetes biztonsági kód szolgáltatást?

Azoknál az internetes kereskedőknél, akiknél a technikai feltételek adottak, már most is szükség van a tranzakció hitelesítésére. A kereskedői weboldalon elhelyezett Mastercard Identity Check logó jelöli, hogy az adott kereskedő kérni fog hitelesítést a vásárlás jóváhagyása során.

Ügyfeleink az MBH Banknál alkalmazott erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó megoldásokról itt találnak további információt. Az erős ügyfél-hitelesítésről pedig a www.erosugyfelhitelesites.hu weboldalon olvashatók a további részletek.

Gyakran Ismételt Kérdések

Mi az Online PIN-kód?

Az Online PIN-kód egy négyszámjegyből álló titkos kód, amely a kártyabirtokos összes bankkártyáján megegyezik, és kizárólag az internetes tranzakciók jóváhagyására szolgál, az SMS-ben kiküldött egyszer használatos kód mellett.

Hol tudom beállítani az Online PIN-kódot?

Az Online PIN-kód beállítására és lekérdezésére az alábbi módokon van lehetőség:

- az MBH Netbank (korábban MKB) Bankkártyák / Bank és hitelkártyák kezelése / Online PIN menüpontjában,
- az MBH Bank App (korábban MKB) Bankkártyák / Online PIN-kód menüpontjában, illetve
- az Online PIN-kód karbantartása oldalon, ami elérhető a www.mbhbank.hu weboldalról is.

Hogy kell használni a kódot, hogyan zajlik a fizetés?

A fizetés folyamata az alábbiak szerint zajlik Online PIN-kóddal történő jóváhagyás esetén:

1. Kezdeményezd a kifizetést a kereskedő weboldalán.
2. Add meg bankkártyád adatait (kártyaszám, lejárati dátum, kártya hátoldalán található 3 jegyű biztonsági kód) az elfogadói oldalon.
3. Add meg az Online PIN-kódodat, majd az SMS-ben érkező egyszer használatos kódot (2) az MBH Bank tranzakció hitelesítésre szolgáló oldalán.
4. Válaszd a Beküldés gombot a tranzakció jóváhagyásához.
5. Ezt követően visszairányítunk a kereskedő weboldalára, ahol tájékoztatást kapsz a tranzakció sikerességéről.

Készpénzfelvételnél és fizikai kereskedőnél történő fizetés során is az Online PIN-kódot kell megadnom?

Nem, az Online PIN-kódot kizárólag a bankkártyával végrehajtott internetes fizetések során kell megadni. Készpénzfelvételnél és fizikai kereskedőnél történő fizetés során a bankkártyához tartozó PIN-kódot kell továbbra is megadni.

Vállalati kártyák esetében is igénybe tudom venni az Online PIN-kód karbantartása oldalt?

Igen. Fontos, hogy ebben az esetben is a kártyabirtokos adatait kell megadni, a kártyabirtokos nevénél nem kell megadni a cég nevét.

Az Online PIN-kód karbantartása oldalon nem látom a kódot, csak pontokat, mit kell tennem?

Sikerest belépést követően tedd láthatóvá az Online PIN-kódot a kód mellett található, szemet ábrázoló ikonra kattintva.

Meddig érvényes az Online PIN-kód?

Az Online PIN-kódnak lejárata nincs. A kód a kártyabirtokos általi módosításig érvényes, illetve a kód letiltása esetén a letiltás időpontjáig.

Külön kell beállítani minden kártyára?

Nem, a kód a kártyabirtokos összes bankkártyáján megegyezik, a kód a kártyabirtokos azonosítására szolgál a tranzakció hitelesítése során.

Miért van szükség az Online PIN-kódra?

Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének rendelkezései alapján 2021. január 1-től kötelező az interneten végrehajtott bankkártyás vásárlásoknál az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés alkalmazása. Az erős ügyfél-hitelesítés során két egymástól eltérő hitelesítési elem megléte szükséges. Az Online PIN-kóddal történő hitelesítés esetében az Online PIN-kód az (ismeret alapú) elem, az egyszer használatos SMS-ben érkező jelszó (birtoklás alapú) a másik hitelesítésre szolgáló elem.