VideoBank Fiókok és ATM-ekKérj időpontot! TeleBank06 80 350 350 Írj nekünk! Árfolyamok
takarekbank.hu-images-17-78902.jpg

ViCA hitelesítő alkalmazás

ViCA alkalmazás

ViCA alkalmazás egy korszerű mobil hitelesítési eszköz, mely támogatja az Európai Unió PSD2 irányelv szabályozástechnikai standardja (EBA-RTS) által megkövetelt kétfaktoros, erős ügyfélhitelesítési eljárás (SCA) követelményeit. Az alkalmazás Android, iOS valamint Windows platformokon* érhető el a megfelelő áruházból (Google Play, App Store illetve Microsoft Store) történő letöltés és telepítés után.

A ViCA egy új, innovatív személyi hitelesítő alkalmazás, melynek segítségével:

  • bejelentkezhet a Vállalati Netbank (korábban MKB), Direct Bank (korábban MKB), MBH Netbank (korábban Takarék)⁣ szolgáltatásokba,
  • aláírhatja a megbízásait, tranzakcióit,
  • jóváhagyhatja internetes vásárlásait,
  • tovább csökkentheti a visszaélések/adathalászat kockázatát.

A szolgáltatás igénybevételének feltételei:

  • Biometria képes mobiltelefon készülék, melyre a bank, ha szükséges SMS-t is tud küldeni.
  • Regisztrált Vállalati Netbank (korábban MKB), Direct Bank (korábban MKB) vagy MBH Netbank (korábban Takarék) szolgáltatás.
  • Mobiltelefonra telepített és regisztrált ViCA applikáció.

Beállítás lépései:

Amennyiben Ön a Vállalati Netbank (korábban MKB)⁣ vagy a Direct Bank (korábban MKB)⁣ szolgáltatásra szerződött:

1. Kérjük, lépjen be a megszokott módon (SMS hitelesítéssel) a Direct Bank (korábban MKB) vagy a Vállalati Netbank (korábban MKB) szolgáltatásba.

  • Direct Bank (korábban MKB)⁣ belépés esetén válassza az „Adminisztráció” menüpontot, ezen belül pedig az Új megbízás, majd a QCA – SCA beállítás opciót.
  • Vállalati Netbank (korábban MKB)⁣ belépés esetén kérjük, válassza a bal oldali menüsorban a Beállítások menüpontot, majd az Erős ügyfélhitelesítés (SCA) beállítás opciót.

2. Az „SCA megbízás” kitöltéséhez kérjük, adja meg a szükséges adatokat:

  • Az „SCA típus” legördülő menüből válassza ki a „ViCA” opciót;
  • Kérjük, adja meg a mobiltelefonszámát, amelyen a ViCA hitelesítést igénybe kívánja venni;
  • A megbízást a szokásos módon (SMS hitelesítés) írja alá és küldje be a Bank szerverére.

Felhívjuk a szíves figyelmét, hogy a sikeresen beküldött „SCA megbízás” után a Vállalati Netbank (korábban MKB) és a Direct Bank (korábban MKB) csatornáit csak azt követően tudja használni, hogy a telepített ViCA, vagy az MBH Vállalati Applikációba integrált ViCA regisztrációját elvégezte!

3. Töltse le a ViCA alkalmazást mobiltelefonjára vagy Windows operációs rendszert futtató számítógépére (az alkalmazást Android rendszert futtató készülék esetén a Google Play áruházból, iOS rendszert futtató készülék esetén az App Store áruházból, Windows operációs rendszer használata esetén pedig a Microsoft Store áruházból érheti el).

  • Kérjük, adjon meg bejelentkezési „ViCA jelszót” és nyomja meg a „Mentés” gombot.
  • Ha a bejelentkezési jelszó elmentése után nem a regisztrációs felület kerül megjelenítésre, abban az esetben kérjük, hogy menüből válassza ki a „Regisztrációk” menüpontot.
  • Válassza ki a felsorolásból az MBH Bank (korábban MKB)⁣ ikonját és koppintson rá, ezt követően megjelenik a regisztrációs felület
  • A telepített ViCA alkalmazásba történő MBH banki regisztrációhoz kérjük, adja meg a Direct Bank (korábban MKB)⁣, illetve a Vállalati Netbank (korábban MKB)⁣ szolgáltatásban használt felhasználói azonosítóját (csoportkód:rövidnév) és a hozzá tartozó jelszavát. Ezt követően az „SCA megbízásban” korábban megadott telefonszámra SMS-ben kiküldésre kerül egy jelszó.
  • Kérjük, írja be a kiküldött jelszót a regisztrációs ablakban megjelenő „SMS kód” mezőbe.

Az SMS hitelesítésre történő visszaállítást kizárólag az MBH Bank munkatársai tudják elvégezni a 06 80350350-es vagy +36 1 373 3399-es számon elérhető Telebank ügyfélszolgálatunkon!

Amennyiben Ön az MBH Netbank (korábban Takarék)⁣ szolgáltatásra szerződött:

  • Kérjük, hívja Telebank ügyfélszolgálatunkat vagy keresse fel személyesen az Önhöz legközelebb eső bankfiókunkat, ahol kollégáink elvégzik a ViCA alkalmazás használatához szükséges beállításokat és kiküldik a regisztrációhoz szükséges jelszót.
  • Ha a szolgáltatás beállítása megtörtént, kérjük, hogy töltse le a ViCA alkalmazást mobiltelefonjára. Android rendszert futtató készülék esetén a Google Play, iOS rendszert futtató készülék esetén pedig az App Store áruházból.
    • Kérjük, adjon meg bejelentkezési „ViCA jelszót” és nyomja meg a „Mentés” gombot.
    • Ha a bejelentkezési jelszó elmentése után nem a regisztrációs felület kerül megjelenítésre, abban az esetben kérjük, hogy menüből válassza ki a „Regisztrációk” menüpontot
    • Válassza ki a felsorolásból az MBH Bank (korábban Takarék)⁣ ikonját és kattintson rá, ezt követően megjelenik a regisztrációs felület
    • A telepített ViCA alkalmazásba történő MBH banki regisztrációhoz kérjük, adja meg az MBH Netbank (korábban Takarék)⁣ szolgáltatásban használt felhasználói azonosítóját (csoportkód:rövidnév) és a kiküldött regisztrációs jelszavát. Ezt követően a szolgáltatáshoz berögzített telefonszámra SMS-ben kiküldésre kerül a megerősítő kód.
    • Kérjük, írja be a kiküldött kódot a regisztrációs ablakban megjelenő „SMS kód” mezőbe.

*A ViCA alkalmazás használatára Windows operációs rendszeren kizárólag a Vállalati Netbank (korábban MKB) vagy a Direct Bank (korábban MKB)⁣ szolgáltatások használata esetén van lehetőség.

Tudjon meg többet a ViCA hitelesítésről


Gyakran ismételt kérdések- ViCA