Tisztelt Ügyfelünk! Rendkívüli karbantartás miatt 2024.03.04. 22:00 és 2024.03.05. 00:00 óra között kétszer 10 perces kiesést tapasztalhat a korábban a Budapest Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásaiban, amennyiben a korábbi Budapest Bank által kibocsátott kártyával kezdeményez tranzakciót. A Fiók és ATM kereső (mbhbank.hu) oldal Lista nézetében tájékozódhat a korábban a Budapest Bank által üzemeltetett ATM-ek címéről. Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az ügyfélkiszolgálás egyes fiókjainkban átmenetileg ma hosszabb időt vehet igénybe. Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! 2024.03.13 óta az MBH Bank által kezelt online áruhitel igényléseknél az átfutási idő hosszabbodhat. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban BB) felületünk működésében jelenleg fennakadásokat tapasztalhat. Munkatársaink már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban BB) felületünk és a Mobilapp működésében jelenleg fennakadásokat tapasztalhat. Munkatársaink már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban BB) felületünk és a Mobilapp működésében jelenleg fennakadásokat tapasztalhat. Munkatársaink már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! 2024.03.23-án az MBH Bank által kezelt online áruhitel igényléseknél az átfutási idő hosszabbodhat. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban MKB) felületünkön jelenleg egyes esetekben bejelentkezési hibát, lassulást tapasztalhat. A hiba kivizsgálását megkezdtük, elhárításáig szíves türelmét és megértését kérjük. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! 2024.03.27-én az MBH Bank által kezelt online áruhitel és online számlanyitás igényléseknél a videóhívás azonosítás átmenetileg nem elérhető. A szolgáltatás helyreállításáig kérjük válassza a visszahívás kérés lehetőséget a felületeken. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2024.04.18. 22:00 és 04.19. 00:00 óra között az MBH Netbank (korábban MKB), az MBH Bank App (korábban MKB), valamint az MBH Bank App 103-as banki azonosító profiljában a szolgáltatásaink nem lesznek elérhetőek. További információért hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg a kimenő és beérkező SEPA-átutalásokban, valamint a Viber forint és deviza átutalási megbízások feldolgozásában, könyvelésében késést tapasztalhat. A hiba elhárításáig szíves türelmét kérjük! Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! 2024.04.19-én az MBH Bank által kezelt online áruhitel igényléseknél az átfutási idő hosszabbodhat. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Ha a Direct Bank (korábban MKB) rendszert használja, kérjük lépjen be és a programon belül létesítsen kapcsolatot a bank központjával. Üdvözlettel: MBH Bank.

Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben a Direct Bank (korábban MKB) ügyfélprogram használatakor a banki központi programhoz történő kapcsolódás során hibát tapasztal, kérjük, hívja a Telebankot a 06 80 350 350-es telefonszámon vagy tekintse meg az alábbi linken található bővebb leírást

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Netbank (korábban BB Netbank) szolgáltatásai közül az élő chat funkció jelenleg technikai okok miatt nem elérhető. A hiba elhárítása folyamatban van. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető az azonnali fizetési rendszer (AFR) és az MBH Netbank (korábban Takarék) szolgáltatásai. Kollégáink már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank

Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2024.05.16 19:30 óra és 2024.05.16 23:59 óra között az MBH Netbank (korábban Takarék) és az MBH Bank App (korábban Takarék) szolgáltatásunk nem lesz elérhető. További információért hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.Türelmét és megértését köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Az MBH Bank tájékoztatja, hogy telefonos SZÉP Kártya Ügyfélszolgálatunk telekommunikációs okból átmenetileg nem elérhető, ezért kérjük, kérdés esetén szíveskedjen Kártyaközpontunkat hívni a 06-1-238-0361, vagy a 06-1-238-0362-es telefonszámokon, ahol 8.00 és 20.00 között Kollégáink készséggel állnak rendelkezésére. Aktuális hirdetményeinkről bővebben tájékoztatást talál a www.mbhszepkartya.hu , valamint a www.mbhbank.hu oldalon. A hiba elhárításán dolgozunk, türelmét és megértését köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Külső technikai okokból egyes, a korábbi Budapest Bank által kibocsátott MasterCard bankkártyákkal történő online kártyás tranzakciók sikertelenek lehetnek. Türelmét és megértését köszönjük a hiba elhárulásáig! Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az MBH Videobankban az online számlanyitás szolgáltatásunk jelenleg nem elérhető. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy mielőbb újra elérhető legyen a szolgáltatás. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az MBH Videobankban az online számlanyitás ás az online áruhitel szolgáltatásunk jelenleg nem elérhető. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy mielőbb újra elérhetőek legyenek a szolgáltatások. Az átmeneti időben kérjük, számlanyitásért és áruhitel kapcsán keresse fel az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat (https://www.mbhbank.hu/fiokkereso). Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az MBH Videobankban az online számlanyitás szolgáltatásunk jelenleg nem elérhető. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy mielőbb újra elérhető legyen a szolgáltatás. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt 2023.09.07. (csütörtök) 20:00 és 20:30 között az MBH Info (korábban MKB SMS) szolgáltatás nem lesz elérhető. A kiesés időtartama alatt végzett tranzakciókról a tranzakciós üzenetek a kiesési időszak után kerülnek kiküldésre. Kérdés esetén, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon! Üdvözlettel: MBH Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Direct Bank (korábban MKB) és a Vállalati Netbank (korábban MKB) szolgáltatások új verzió kiadása miatt 2023. 09. 28. (csütörtök) 20:00 és 21:00 között nem lesznek elérhetőek. További információért kérjük, keresse kapcsolattartóját, vagy hívja a Telebankot a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.

Az átállás kapcsán felhívjuk figyelmét, hogy megnőhet az adathalász kísérletek száma. További hasznos információkért és tanácsokért, kérjük, látogasson el a bank honlapjára.

A fúzióval 2023. május 1-jén létrejött MBH Bank Nyrt. egyesülési folyamatának következő lépése a jogelőd Budapest Bank vállalati ügyfelei teljes portfóliójának átemelése (továbbiakban: Átállás) a volt Budapest Bank informatikai rendszeréből az MKB Bank informatikai rendszerébe. Az Átállás tervezetten 2023. szeptember 29. (péntek) 12:30 és október 3. (kedd) 12:00 óra között fog zajlani.Részletek

Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy amennyiben Ön korábbi Budapest Bankos vállalati ügyfél, úgy az Ön új elektronikus csatornája az MBH Vállalati Netbank (korábban BB és MKB), amelybe az alábbi elérhetőségen tud belépni: https://vallalatinetbank.mbhbank.hu/

További információért hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát a 06 80 350 350-es telefonszámon

Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy rendszerkarbantartás miatt a 2023.10.13.-án 00:00 és 01:00 között a weboldalon található űrlapokról küldött kérések korlátozottan érkeznek be a rendszereinkbe.

Tisztelt Ügyfelünk!Tájékoztatjuk, hogy tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt 2023.11.11. (szombat) 22:30 és 23:59 között az MBH Info (korábban MKB Mobilbankár) szolgáltatás PUSH értesítési funkciója nem lesz elérhető.Kérdés esetén, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon!Üdvözlettel:MBH Bank

Tájékoztatjuk, hogy tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt 2023.11.25. (szombat) 22:00 és 23:59 között az MBH Info (korábban MKB Mobilbankár) szolgáltatás PUSH értesítési funkciója nem lesz elérhető. Kérdés esetén, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.

Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2023.12.03-án és 2023.12.04-én 03:00 és 04:00 között a korábban a Budapest Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai Mastercard kártyákkal nem lesznek használhatóak. Az érintett ügyfelek más pénzintézet ATM szolgáltatásait ebben az időben is használni tudják. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.

Tájékoztatjuk, hogy 2023.11.11-én 19:00 és 22:00 óra között a rendszereinkben rendkívüli karbantartást végzünk. A karbantartás ideje alatt a bank MBH OpenAPI (korábban BB) szolgáltatásaiban esetenként kieséseket tapasztalhatnak. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.

Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2023.11.12-én és 2023.11.13-án 03:00 és 04:00 között a korábban a Budapest Bank által üzemeltetett ATM-ek nem lesznek használhatóak. Az érintett ügyfelek más pénzintézet ATM szolgáltatásait ebben az időben is használni tudják. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.

Figyelmeztetés adathalász kísérletre! Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az MBH Bank Nyrt. nevében küldött, felhasználói fiókok zárolásáról szóló adathalász e-mailekkel támadnak ismételten csalók. Kattintson a részletekért!

Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy egyes ügyfeleink hibát tapasztalhatnak az MBH Vállalati App-ba történő bejelentkezéskor, valamint az alkalmazásban történő bejelentkezési jóváhagyáskor. Amennyiben Ön a biometrikus azonosítási módot használja és hibát tapasztal, kérjük, hogy legyen szíves hívni az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2024.01.03-án 22:30 és 23:00 között a korábban a Budapest Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai Mastercard bankkártyákkal nem lesznek használhatóak. Az érintett ügyfelek más hitelintézet ATM szolgáltatásait ebben az időben is tudják használni. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.

Ugrás a tartalomhoz
VideoBank Fiókok és ATM-ekKérj időpontot! TeleBank06 80 350 350 Írj nekünk! Árfolyamok

MBH Bank: A rendszeres megtakarítók átlagosan 80 ezer forintot tesznek félre

A megtakarítással rendelkező magyar lakosság 48%-a alkalmanként tesz félre, a rendszeresen megtakarítók pedig általában havonta és körülbelül 80 ezer forinttal tudják növelni megtakarításukat – derült ki az MBH Csoport reprezentatív kutatásából, amely a magyar lakosság befektetési, megtakarítási szokásait vizsgálta. A befektetett tőke biztonsága továbbra is vezető szempont a válaszadók között, noha az utóbbi évek inflációs környezetében ezzel együtt felértékelődött a hozam fontossága is. A befektetések kezelésében a személyes és az online ügyintézés egyaránt népszerű, tanácsok esetében pedig elsősorban a banki szakértőkre hallgatnak a megtakarítók. A megtakarítással rendelkezők aktívan érdeklődnek a pénzügyek iránt, havonta akár többször is tájékozódnak, informálódnak a befektetési lehetőségekről.

Az MBH Bank 2022 után idén újra reprezentatív kutatást végzett a magyar lakosság körében, amely arra kereste a választ, hogy milyen formában tartják a megtakarításaikat, félretett pénzüket az emberek, és mi az, ami fontos számukra egy-egy pénzügyi befektetés, megtakarítási termék esetén. A felmérés kitért arra is, hogy milyen gyakran tesznek félre a magyarok, hogy hogyan kezelik befektetéseiket, emellett azt a kérdéskört is körüljárta, hogy milyen befektetési szolgáltatókban bíznak meg, illetve, hogy milyen gyakran tájékozódnak a befektetéseiket illetően.

„Hazánk egyik vezető hitelintézeteként elengedhetetlennek tartjuk, hogy folyamatosan nyomon kövessük a lakosság megtakarítási, befektetési szokásait. Az idei eredmények bizonyos paraméterekben elmozdulást mutatnak a korábbi felméréshez képest, jól látszik például, hogy a befektetéseiket egyre szorosabban követik nyomon a válaszadók, ami erősödő tudatosságot tükröz” – mondta Nyitrai Győző, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese.

Hogyan tesznek félre a magyarok?

A felmérésből kiderült, hogy a megtakarítással rendelkező magyar lakosság 48%-a alkalmanként tesz félre, a rendszeresen megtakarítók pedig általában havonta és átlagosan körülbelül 80 ezer forinttal tudják növelni megtakarításukat. Továbbá az egyes jövedelmi csoportok között, a rendszeres megtakarítások összegének tekintetében jelentős különbségek nem figyelhetők meg: legtöbben 100 ezer forintot, vagy annál kevesebb összeget tesznek félre rendszeresen. A legnagyobb összegű átlagos megtakarítással a 35-44 éves korcsoportba tartozó válaszadók rendelkeznek, ezt követi a 25-34 éves korosztály. Ez azt mutatja, hogy az utóbbi korcsoport is egyre tudatosabban kezeli pénzügyeit, fontosnak tartják, hogy rendelkezzenek megtakarítással.

A megtakarítók 37%-a a fizetés megérkezését követően azonnal félreteszi az elkülöníteni szándékozott összeget, a havonta megtakarítóknak pedig 65%-a tesz így. A válaszadók 33%-a akkor fekteti be a megtakarított összeget, amikor a havi jövedelemből összegyűlik akkora összeg, amit már érdemesnek tart a befektetésre. A megtakarítási formákat illetően az látszik, hogy a 800 ezer forint alatti havi jövedelemmel rendelkezők jelentős része, 42%-a még mindig lekötés nélkül, folyószámlán tartja a megtakarítását, ugyanakkor a készpénz (33%) sem vesztett népszerűségéből, és az állampapír (24%) is tartja dobogós helyét. Erősödik a lakosság érdeklődése a kriptovaluták és NFT-k iránt, a válaszadók 10%-a jelölte meg ezeket jelenlegi megtakarítási eszközeként.

Arra a kérdésre, hogy milyen befektetési formát választana, ha most kellene befektetnie egymillió forintot, a kitöltők jelentős része – csakúgy, mint a bank által 2022-ben elvégzett felmérés során – ismét az állampapírt jelölte meg. Ugyancsak népszerű az állampapír a 800 ezer forint felett keresők körében is: mind a meglévő, mind pedig a vágyott megtakarítások között ez az eszköz szerepel az első helyen.

A befektetések kezelésében a személyes és az online ügyintézés egyaránt népszerű. A lakosság elsősorban a banki szakértők tanácsaira támaszkodik, az elmúlt két évben felértékelődött a személyes kapcsolat szerepe.

A szolgáltatók közül továbbra is a bankok bizonyultak a legmegbízhatóbbnak, de a befektetési bankoknak és az alapkezelőknek is bizalmat szavaztak a megkérdezettek. Arra a kérdésre, hogy hol rendelkeznek megtakarítással, a válaszadók szinte fele-fele arányban jelölték meg a kereskedelmi bankokat (54%) és a Magyar Államkincstárt (56%), 16% pedig alapkezelőnél tartja a pénzét. A válaszok alapján a befektetési szolgáltatók sorában az MBH Bank és az MBH Alapkezelő is előkelő, dobogós helyen áll.

A befektetéseket meghatározó attitűdök

A felmérés arra is kereste a választ, hogy mi a legfőbb szempont a befektetések megválasztásánál. Az eredmények alapján az egyik legfontosabb továbbra is az, hogy biztonságban legyen a befektetett tőke, noha ennek az elvárásnak az aránya csökkent a 2022-es eredményekhez képest. Nőtt ugyanakkor a magas hozam fontossága a befektetők körében, annak ellenére, hogy a befektetési attitűdök között vezet azon megállapítás, miszerint a megkérdezettek semmilyen kockázatos eszközt nem választanak, inkább beérik alacsonyabb hozammal, de legyen biztonságos a befektetés.

„Az elmúlt évek inflációs környezete jelentős változást hozott a befektetői hozzáállásban: noha magasan a legfontosabbnak jelölték meg a befektetett tőke biztonságát a válaszadók, felértékelődött a magas hozam fontossága is. Itt a befektetési szolgáltatóknak az a feladatuk, hogy „megtalálják” az ügyfelek kockázattűrési határát, hogy a lehetőségekhez képest a leginkább megfelelő befektetést biztosíthassák számukra” – tette hozzá Dézsi Tamás, a befektetési banki üzletágért felelős vezérigazgató-helyettes.

A megkérdezettek kétharmada leggyakrabban az 1-5 éves befektetési időtávot részesíti előnyben. Szinte azonos arányban vannak azok, akik a befektetéseiket illetően időszakonként megnézik a hozam vagy árfolyam alakulását (24%), a lejárat előtt néha-néha már számba veszik az új befektetési lehetőségeket (23%), illetve akik a lejárati idő közeledtével foglalkoznak csak vele (22%). A lakosság pénzügyi tudatossága javuló tendenciát mutat, nem „hagyják magukra” befektetéseiket, időnkét áttekintik azokat. A lejáró befektetések után járó kamatokat pedig a válaszadók 57%-a tervezi újra befektetni. A válaszok alapján az újra befektetett összeg mértéke 100 ezer forint alatt van, a megkérdezettek csupán egytizede fektet be újra ennél magasabb összeget.

A legtöbben legalább havi rendszerességgel (31%) informálódnak, hetente a válaszadók 26%-a, naponta viszont csak 10% tájékozódik pénzügyekkel, befektetésekkel kapcsolatban. Az eredmények alapján látszik, hogy a 2022-es válaszokhoz képest jóval gyakrabban tájékozódnak a befektetők: a korábbi adatokhoz képest nagyot esett azok aránya, akik még a havi rendszerességnél is ritkábban tájékozódnak. A leggyakrabban az interneten jutnak hozzá a kellő információkhoz, második helyen pedig a banki tanácsadót jelölték meg forrásként. A legfontosabb a saját befektetések nyomon követése, de a befektetési ismeretek bővítése is fontos cél a válaszadók között.

„Örömmel látjuk, hogy egyre többen vesznek igénybe szakértő segítséget befektetési döntéseikhez, ami különösen fontos egy olyan környezetben, amikor a közösségi médiának köszönhetően bárki adhat pénzügyi tanácsot, és ezek hitelességét nehéz laikusként megítélni” – kommentálta Nyitrai Győző.

A megtakarítók egy része tapasztalta, hogy befektetése nem teljesítette az elvárt reálhozamot, a többség azonban, ha úgy érzi rosszul teljesít a befektetése kivár, nem azonnal, csak néhány hét vagy hónap után módosít portfólióján.

Megtakarítási célok és elvárások

A megtakarítások esetében a legfontosabb cél a biztonsági tartalék képzése, valamint a váratlan kiadások fedezése és a családtagokról való gondoskodás. Ehhez a legtöbben olyan terméket keresnek, ami bizonyos feltételek mellett rugalmasan felszabadítható, ugyanakkor értékálló. Egy befektetési termékkel kapcsolatban a likviditás mellett a reálhozam elérése is kiemelt szempont, illetve a személyre szabható megoldást (rugalmasan állíthatják be, hogy mikor, mekkora összeget tesznek félre) is nagyra értékelik a megtakarítással rendelkezők.

„A hozamkörnyezet változása miatt egyre inkább felértékelődik a tanácsadás szerepe, ami az MBH Befektetési Bank egyik erőssége, legyen az befektetési jegy, részvény vagy egyedi értékpapír” – emelte ki Dézsi Tamás.