Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy rendszerkarbantartás miatt, 2023.05.28-án 02:00 és 05:00 óra között az internetes fizetésekben fennakadások várhatóak. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.

Tisztelt Ügyfelünk! A Zala megyei mobilbusz a mai napon (2023.05.30.) ATM funkcióval üzemel.

VideoBank Fiókok és ATM-ekKérjen időpontot! TeleBank06 80 350 350 Írjon nekünk! Árfolyamok

BIZTONSÁGBAN
SZÖRFÖLNI A
VILÁGHÁLÓN?

EZEKKEL A TANÁCSOKKAL LEHETSÉGES!

Fontos információk

Adathalászat

Az adathalász kísérletek napjaink legelterjedtebb internetes támadásai közé tartoznak. A támadó leggyakrabban megtévesztő email segítségével próbál információt kicsalni áldozatából, jellemzően felhasználónevet, jelszót, bankkártya adatokat, de gyakran előfordul, hogy egy rosszindulatú kóddal fertőzött weboldalra próbálja meg átirányítani áldozatát, vagy vírusos csatolmányt mellékel a levélhez, melyet a gyanútlan felhasználó megnyit.

Az alábbiakban bemutatjuk az adathalász levelek három legjellemzőbb ismérvét, melyek segítséget nyújthatnak felismerésükben.

Fogyasztóvédelmi figyelemfelhívás, az Online adathalász "támadások" hatékonyabb megelőzése érdekében!

Kérjük olvassa el tájékoztatónkat.

Gyanús email cím

Az MBH Bank kizárólag a @MBHBANK.hu végződésű email címről küld levelet ügyfeleinek. Bár a feladó email címe hamisítható, így a @MBHBANK.hu címről érkező levelek sem tekinthetőek automatikusan biztonságosnak. Ennek ellenére a tapasztalatok szerint az adathalász kísérletek többségében a támadók nem fordítanak kiemelt figyelmet az email cím hamisítására. Azonban gyakori az olyan email címek használata, amely első ránézésre hasonlít a bank által használt elektronikus levelezési címekre, előfordulhatnak betűcserék is, például: @BANKMBH.hu, MBHDANK.hu, vagy @MBHDNAK.hu

Magyartalan fogalmazás

Az adathalász támadások végrehajtói jellemzően nem magyarok, így a megtévesztő email szövegezése általában valamilyen internetes fordítóprogram által végzett fordítás eredménye, mely szinte minden esetben magyartalan, gyakran értelmetlen mondatokat eredményez.

Hamis hivatkozás a levélben

Az adathalász email legfontosabb eleme a link, melyre rákattintva az ügyfél az adathalász weboldalra navigál. A hamis link az adathalász támadások legfontosabb ismérve. Az adathalász támadások túlnyomó többsége az MBH Bank internetbankjának bejelentkező képernyőjét hamisítja. Fontos, hogy az MBH Bank internetbankja kizárólag MBH.hu végződésű címen érhető el, minden más link esetében az ügyfél nagy valószínűséggel adathalász támadással áll szemben, ilyenkor semmi esetre se adja meg felhasználói nevét és jelszavát.
Fontos, hogy a levélben látható hivatkozás (aláhúzott szöveg, gomb, stb.) szövege nem feltétlenül egyezik meg a címmel, amire a hivatkozás valójában mutat. A tényleges hivatkozási cím akkor válik láthatóvá, ha a felhasználó a hivatkozás fölé viszi az egeret. Böngészőben használt email kliens esetén (pl.: Gmail) a hivatkozott cím a böngésző ablak alján válik láthatóvá.

Új csaló módszerek

Új módszerrel keresik fel a banki ügyfeleket kiberbűnözők, így érdemes továbbra is odafigyelni a banki adatok védelmére. Az elkövetők látszólag az MBH Bankhoz köthető telefonszámról (vagy egyéb telefonszámról) keresik fel bizonyos esetekben névszerint a bank ügyfeleit, a bankkártya adataikat, vagy legalábbis annak egy részét pedig már ismerik.

Az elkövetők gyakran az MBH Bank Bankbiztonsági osztályának munkatársaként mutatkoznak be. A beszélgetés során csalárd tranzakcióra hivatkozva felkínálják segítségüket a visszaélés megakadályozására, ehhez pedig szükséges egy „egyeztető kód”, amelyet SMS-ben küldenek ki a részére – ez az SMS-ben érkező kód pedig valójában a csalók által indított tranzakcióhoz kapcsolódóan a bank által ténylegesen az ügyfél számára kiküldött, az internetes vásárláshoz szükséges egyszeri biztonsági kód, vagy az internetbank belépéshez szükséges megerősítő kód. A meglévő bankkártya adatok, valamint az így kapott, ügyfél által pedig átadott SMS kódot használva internetes tranzakciót hajtanak végre, vagy internetbankon keresztül a fizetési számláról tranzakciót indítanak.

Esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként, mellyel az internetbank belépéshez, tranzakciók indításához szükséges biztonsági kódokat, jelszavakat szereznek meg.

Mire figyeljen?

  • Bankunk a bankkártya lejárati dátumát, hátoldali CV kódját sosem kéri el ügyfeleitől.
  • A mobilapplikációt csak a hivatalos áruházból töltse le, ha használni szeretné.
  • Illetéktelen belépési kísérlet vagy tranzakció indítás esetén bankunk azonnal letiltja az érintett ügyfelünk elektronikus csatornáit.
  • Mindig közvetlenül az MBH Bank weboldaláról nyissák meg az internetbankot.
  • Legyen gyanús Önnek, ha telefonon, SMS üzenetben, e-mailen vagy közösségi oldalon keresztül próbálnak internetbanki bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszót kicsalni, a bankkártyájához kapcsolódó adatokat és PIN kódot megszerezni. Soha ne tegyen eleget az ilyen típusú kéréseknek!
  • Elektronikus levélben érkezett linkre kattintva sose adja meg személyes adatait, bejelentkezésekhez szükséges adatait, jelszavait és bankkártya adatait.
  • Minden esetben ellenőrizni kell a levél feladóját (e-mail cím és név egyaránt), valamint az üzenet tárgyát – ezek sokszor árulkodó jelek, hogy csalásról van szó.
  • Az MBH Bank telefonon keresztül sohasem kéri ügyfelét arra, hogy olyan programot telepítsen számítógépére, telefonjára, mely ügyfele számára ismeretlen.
  • Amennyiben e-mailben keresik meg, váljon gyanússá - a néhol - magyartalan megfogalmazás, a hibás ragozás, az értelmetlen félmondatok, valamint az ékezetes betűk hiánya, továbbá a fenyegető hangnem, hogy ha annak nem tesz eleget, számlája/kártyája felfüggesztésre kerül.
  • Az internetbankjukba kizárólag a bank hivatalos honlapján keresztül lépjen be, például e-mailben kapott linken keresztül ne tegye.
  • A bank sose kéri, hogy emeljenek limitet egy esetleges visszaélés megakadályozása érdekében.
  • A bank sose küld SMS-ben kódot annak érdekében, hogy megakadályozzon egy visszaélést.

Mit tegyen, ha már kiadta adatait a csalóknak?

Az esetet haladéktalanul jelentse:

  • Telefonos ügyfélszolgálatunkon, amit megtehet a nap 24 órájában a 06 80 350 350 telefonszámon,
  • Bármelyik MBH Bank fiókban,

  • Javasoljuk, hogy tegyenek feljelentést a rendőrségen!

Biztonsági tanácsok

Az elektronikus csatornákat napjaink legbiztonságosabb fizetési eszközeként tartják számon. Ez azonban csak akkor igaz, ha a szükséges biztonsági előírásokat megismeri és a használat során ennek figyelembe vételével jár el.Az elmúlt időszakban Magyarországon is megszaporodtak az elektronikus banki termékekkel történt visszaélési kísérletek. Az alábbiakban röviden bemutatjuk, hogy mit tesz a MBH Bank az Ön biztonsága érdekében. Mivel ez kölcsönös érdekünk, ezért az ügyfeleink közreműködésére is szükség van. Ezért néhány fontos gondolattal és tanáccsal szeretnénk segíteni Önt, hogy Bankunk elektronikus szolgáltatását biztonságosan használhassa.

Bankbiztonság

Abiztonságnak életünkben, pénzügyeink intézésében kiemelt szerepe van. Az MBHBank ezt szem előtt tartva mindent megtesz, hogy olyan környezetet alakítsonki, ahol a kényelem és a minőségi szolgáltatások minél egyszerűbb igénybevételemellett az ügyfelek és az alkalmazottak is biztonságban érezhetik magukat.Bankunk nemcsak az Önök pénzét őrzi és gyarapítja, hanem az ügyfelek és azalkalmazottak, valamint adataik biztonságát is védi. A biztonság megőrzéseközös érdekünk, és az Ön részéről is körültekintést, elővigyázatosságot teszszükségessé. A továbbiakban erről adunk összefoglaló tájékoztatót ésfelsoroljuk a csalási formákat mellyel mindennapi életünk során előfordulhat,hogy szembe találkozhatunk, ezért kérjük figyelmesen olvassák át a leírtakat.

Csalási módszerek felsorolása (frissítve: 2022.05.11)

Adathalász tevékenység ismétlődő előfordulására hívjuk fel ügyfeleinkfigyelmét

A telefonos csalók – ügyfeleink megtévesztésének szándékával- az MBH Bank ügyfélszolgálati telefonszámához hasonló számokról, magukat azMBH dolgozóinak kiadva hívják fel közvetlenül az ügyfeleinket.

A csalók - különböző, hivatalosnak tűnő indokokkal, hivatkozásokkal -ügyfeleink bankkártya és internetes banki azonosítót akarják megszerezni éstelefonos alkalmazások és internetes programok letöltését kérik.

Ismételten felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az MBH Bank soha, semmilyenesetben, semmilyen módon (telefonon, e-mailben, sms-ben) nem kéri ügyfeleitőljelszavaikat és nem kéri ügyfeleit internetes programok, telefonos alkalmazásoktelepítésére. Példa jelleggel az egyik, jelenleg alkalmazott elkövetési módtípus:

„Az Ügyfelet egy magyarországi bank nevében budapesti telefonszámról hívták,majd amikor az Ügyfél tájékoztatta a telefonáló csalót, hogy nem az a bank aszámlavezetője, akire a telefonáló hivatkozott, akkor a telefonáló azonnalfelajánlotta, hogy"átkapcsolja” saját bankjához.

Ezen - példa jelleggel hivatkozott – elkövetési típushoz kapcsolódóantájékoztatjuk, hogy magyarországi bankok telefonos ügyfélszolgálatai nemvégeznek egymás közötti hívás-átkapcsolást.

Kérjük, minden esetben a lehető legnagyobb körültekintéssel járjanak el ésfokozott óvatosággal ügyeljenek banki és személyes adataik biztonságára!

Hazai bankok nevében támadnak acsalók

Az MBH Bank az utóbbi időben tapasztalt új csalási módszerre hívja felügyfelei figyelmét, mellyel a csalók több pénzintézet ügyfeleitől kíséreltékmeg megszerezni személyes és banki termékekhez köthető adataikat.

A csalók az általuk magyar nyelven indított hívások során a hívást fogadófelé azt a látszatot keltik, hogy a hívás hazai bankok valójában létező,ügyfélszolgálati hívószámok valamelyikéről érkezett, a hívást kezdeményező csalóka bankok munkatársaként mutatkoznak be. A hívás során arra hivatkozva, hogy ahívott személy bankkártyás költései elutasításra kerültek, bankszámla adatokat,internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyenhivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazóalkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.

Az eddig azonosított hívások alkalmával eddig két hazai pénzintézet nevével,illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokatszerezni, de a csalók várhatóan további pénzintézetek nevével ésügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve is kezdeményezhetnek adatszerzőhívásokat.

Felhívjuk az MBH Bank Ügyfeleinek figyelmét arra, hogy a bankok sohanem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny bankiazonosító adatokat és jelszavakat!

Amennyiben Ügyfeleink a fent leírt hívást tapasztaltak, illetve abban azesetben, ha hasonló hívás során kiadták volna adataikat, haladéktalanuljelezzék az esetet az alábbi elérhetőségeken az MBH Bank ügyfélszolgálatimunkatársainak, hogy a szükséges intézkedéseket meg tudjuk tenni:

Lakossági ügyfélszolgálat telefonszám: 06 80 350 350 (0-24)
Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: +36 1 373 33 99

Gyors befektetési / hitelfelvételi lehetőséget ígérő csalások

Az utóbbi időben megjelent újfajta csalások során a csalók jellemzőenközösségi portálokon, illetve üzenetküldő applikációkon keresztül veszik fel akapcsolatot az ügyfelekkel, de előfordul, hogy hirdetést jelentetnek meg afelületen és csak várják a gyanútlan ügyfelek megkeresését.

Az esetek egy részében gyors és egyszerű – jellemzően kriptovaluta (pl.:Bitcoin)– befektetési lehetőséget kínálnak, mely során egy „bróker” bekéri azügyfél személyes iratait, kártyaadatait a könnyebb együttműködéshez. Az elsőtranzakcióknál a csaló az ügyfelet segíti a vásárlásban, azonban egy idő utánelérhetetlenné válik, nem reagál az ügyfél megkereséseire. Azonban mivel akártyaadatok rendelkezésére állnak, így már az ügyfél beleegyezése nélkül isindíthat azokkal tranzakciókat. Előfordulhat, hogy egy képernyőmegosztóalkalmazás (pl.: AnyDesk) letöltését is kérik az ügyféltől, a regisztrációseljárás befejezéséhez, melyen keresztül először együtt végzik a tranzakciókat.Azonban fontos tudni, hogy a képernyőmegosztás folyamatosan továbbítja azadatokat a megfigyelt eszközről, így amennyiben ügyfelünk az eszközéninternetbankjára/mobilbankjába bejelentkezik, a banki adatai is továbbításrakerülnek és így veszélybe kerülhet a számlája.

Az esetek másik felében gyors, biztonságos és olcsó hitellehetőséget kínálvakeresik fel a csalók az ügyfeleket. Jellemzően külföldről jelentkeznek, ígyarra kérik az ügyfeleket, hogy nyissanak egy külön számlát a hitelcélra, amirőla csalók maguk tudják majd a törlesztőrészleteket leemelni. Bekérik az ügyfelekszemélyes adatait és egy magyartalan szerződéstervezetet küldenek nekik vissza,bizonyítandó a hitelességet. A csalás során bekérnek egy kisebb összeget,hitelfedezeti díjra vagy felmerülő költségekre hivatkozva, majd később újabb ésújabb összegeket kérnek be különböző indokokkal az ügyfelektől.

Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy kártyaadataikat, személyes és bankiadataikat ne adják ki senkinek, járjanak el körültekintően a befektetési éshitelfelvételi lehetőségekkel – ami nagyon jól hangzik, az jellemzően sajnosnem lesz valódi. Emellett kiemelten kérjük, hogy képernyőmegosztó alkalmazásokletöltését, új bankszámla nyitását idegenek kérésére ne hajtsák végre,amennyiben hasonló kéréssel találkoznának akkor az mindig legyen gyanús.Amennyiben pedig a legkisebb bizonytalanság felmerül, hogy csalásról lehet szó,haladéktalanul keressék Ügyfélszolgálatunkat!

Megtévesztő oldalak és személyes vagy telefonon történő megkeresés, és a közösségioldalak veszélyei

A világban egyre nagyobb teret ölt az online vásárlás, amely – azon túl,hogy jelenleg kényszerű – ám mégis kényelmes módja a legjobb ajánlatokmegtalálásának, valamint a pénz és idő megtakarításának. Mégsem szabadelfeledkezni arról, hogy egyes webhelyek nem biztonságosak, sőt, egyenesenazzal a család szándékkal jöttek létre, visszaéljenek mások bizalmával.

Elterjedt módszer, amikor a csalók egy jól ismert vállalat, szolgáltató vagybank hivatalos oldalát lemásolják. Az ál-oldalon arra próbálják rávenni azáldozataikat, hogy adják meg a személyes vagy bankkártya-adataikat, amelyek ígyilletéktelenek birtokába juthatnak és azokat csalások elkövetéséhezhasználhatják fel.

Vezetői, üzleti e-maillel elkövetett csalás

A csalók a cég vezetőjeként telefonon felhívják az alkalmazottat, vagye-mailt küldenek és egy rendkívüli helyzet miatt (Adóellenőrzés,Cégfelvásárlás) azonnali tranzakciót kérnek. A legtöbb esetben devizautalástEurópán kívülre. Nagyon jól ismerik a céget, mert a csalás előtt rendkívül sokinformációt gyűjtenek a vállalkozásról. Arra kérik az alkalmazottat, hogytérjen el a szokásos ügyintézéstől és a kommunikáció során fenyegetés iselhangzik.

Megtévesztő üzleti levelek

Az elkövetők a legtöbb esetben egy, a cég által már régóta ismertbeszállítóként keresik fel a vállalkozást és arról tájékoztatják, hogy megváltozotta korábbi számlaszám, így a rendelés kiegyenlítését már az új számlaszámrategyék meg. Az e-mail teljes egészében megegyezhet a korábbi levelekkel(formalitás, céglogó).

Minden esetben fogjon gyanút és egyeztessen az ismert vállalkozással a korábbielérhetőségeken!

Lehetőleg minél kevesebb információt osszon meg munkaadójáról a közösségimédiában!

Vírusok, trójai és kémprogramok

Egy korszerű bank alapvető infrastruktúráját az informatikairendszere jelenti. Az MBH Bank informatikai rendszere folyamatos fejlesztésalatt áll annak érdekében, hogy szolgáltatásainkkal a leginkább meg tudjunkfelelni ügyfeleink elvárásainak. Figyelemmel kísérjük és elemezzük azinformatikai rendszereket fenyegető veszélyeket annak érdekében, hogy mindenesetben kockázatarányos intézkedésekkel biztosítani tudjuk informatikairendszereink magas szintű biztonságát, az adatok védelmének érdekében. Az MBH Bankáltal kialakított biztonság megőrzéséhez elengedhetetlen az Ön közreműködése,körültekintő, elővigyázatos eljárása, és az Ön által használt eszköz bankiműveletek végzésére való alkalmas állapota, hogy a csalók ne kaphassanakesélyt. A számítógépes bűnözők kártékony szoftvereikkel képesek átvenni afelügyeletet a nem megfelelő védelemmel rendelkező számítógép, tablet PC vagyokostelefon felett, illetve kémprogram segítségével megismerhetik az ügyfélbelépési azonosítóit, ha a fertőzött eszközön bejelentkezik internetbankjába.Kellő óvatossággal és naprakészen tartott vírusírtóval ez a fajta csalási formaugyanakkor megelőzhető.

Bankkártya-használat

A bankkártyája érték, kezelje, őrizze gondosan!

Fokozottan ügyeljen arra, hogy kártyája ne kerüljön ki a látóteréből

Ne válasszon könnyen kitalálható PIN kódot, azt gondosanjegyezze meg, másokkal ne ossza meg.

A PIN kódot lehetőleg ne jegyezze fel, vagy ha ezelengedhetetlen, akkor a feljegyzését úgy tárolja, hogy ahhoz illetéktelenek neférhessenek hozzá. Soha ne tárolja a PIN kódját és bankkártyáját azonos helyen,és semmiképpen ne írja rá a PIN kódot a kártyára!

Amennyiben PIN kódját használja kártyával történő vásárlásesetén, győződjön meg arról, hogy illetéktelenek nem szerezhetnek rólatudomást.

A pénzkiadó automata (ATM) használata során figyeljen arra,hogy nem figyelik-e ki PIN kódját az Ön mögött, mellett állók.

Figyeljen arra is, hogy a pénzkiadó automata nincs-eleragasztva, átalakítva a pénzkiadó nyílás, vagy nincs-e az felszerelve idegentárgy, eszköz.

Fontos tudni, hogy a bankkártyával megközelíthetőhelyiségekben elhelyezett pénzkiadó automatákhoz történő bejutáskor soha nemszükséges a PIN kód megadása a bejárati ajtónál. Ha olyan berendezésseltalálkozik, mely az ajtó nyitásához PIN kódot kér, ne adja azt meg, mert biztoslehet benne, hogy a készülék csalárd szándékkal készült.

Körültekintően tegye el a felvett készpénzt, ne lehessenkönnyedén kiragadni az Ön kezéből a pénzt tartalmazó kézitáskát!

Ha bankkártyáját elvesztette, PIN kódja illetéktelenekhezkerült, vagy kerülhetett, kártyája kikerült a felügyelete alól (pl. ottfelejtette valahol) azonnal hívja az MBH Bank 24 órás Telebank - Ügyfélszolgálatunkat(06 80 350 350)és tilttassa bankkártyáját. Ha PIN kódja mások által ismertté válhatott,haladéktalanul változtassa azt meg.

Tanácsok

  • A banki dolgozók soha nem kérnek e-mailben, telefonon vagy SMS-ben ügyfélazonosítót, belépési jelszót, PIN-kódot, bankkártya-adatokat.
  • Az ilyen adatkérések minden esetben rosszhiszeműek, mindig csalók küldik.Ezért az ilyen megkeresésekre kérjük, SOHA NE VÁLASZOLJON!
  • Ne nyisson meg semmilyen linket vagy csatolmányt, mert ezek vírusokattelepíthetnek a telefonjára vagy a számítógépére.
  • Amennyiben elektronikus banki szolgáltatást vesz igénybe, ellenőrizze abank weboldalának eredetiségét. A bankok és pénzügyi intézmények valódihonlapján a böngésző alsó sávján és felső címsorában szerepel a biztonságoskapcsolat meglétét jelző lakat-ikon.
  • Figyelmeztető jel, ha az online szolgáltató böngészőjében „https” védettkapcsolat helyett csak „http” látható a weblapcím előtt.
  • Amennyiben egy oldalon a megszokottól eltérő megjelenést, furcsanyelvezetet, vagy azonosítási kérést tapasztal, azonnal szakítsa meg azinternetkapcsolatot az adott weboldallal és vegye fel a kapcsolatot azügyfélszolgálattal. Javasoljuk, hogy vegye igénybe az SMS aláírásszolgáltatásokat, amelynek segítségével még biztonságosabban végezhettranzakciókat: minden egyes aláíró jelszót az aláírást megelőzően küldünk el SMSüzenet formájában a Banknál bejelentett mobil telefonszámra, amely csak azadott megbízás hitelesítésére szolgál.
  • Minden esetben győződjön meg közhiteles földhivatali nyilvántartásból azingatlan valós tulajdoni helyzetéről!
  • Legyen óvatos, ha a valódi tulajdonos nevében/helyett más személy tárgyal,készíti elő az adásvételi szerződést!
  • Járjon el fokozott körültekintéssel a feltűnően és indokolatlanul kedvezőáron meghirdetett ingatlanokkal kapcsolatos ügylet során!
  • Az ingatlan megtekintése nélkül ne írjon alá adásvételi szerződést, mégegy egészségügyi válsághelyzetben sem! Ne elégedjen meg az e-mailben küldött,ingatlanról készített képekkel és videókkal, hiszen azok valóságtartalmaegyrészt kétséges, másrészt akár kártékony programokat is tartalmazhatnak.
  • Ne engedjen telepíteni és maga se telepítsen ismeretlen eredetűprogramokat a számítógépére, ne nyisson meg semmilyen linket vagy csatolmányt!
  • Amennyiben az ingatlan adásvétele során gyanús körülményeket, indokolatlanazonosítást vagy banki adatokra vonatkozó adatkérést tapasztal, azonnal vegyefel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal, és szükség esetén függessze felinternetes banki fiókját!
  • Értesüljön időben a számláján történt jogosulatlan tranzakciókról, aszámláján történt eseményekről SMS értesítést kérhet! Ha esetleg olyanműveletről (pl. belépés a Netbankárba, Mobilalkalmazás telepítés, átutalás,stb.) kap értesítést, amelyet nem Ön kezdeményezett, azt haladéktalanul jelezzeÜgyfélszolgálatunknak!
  • Ha a telefonos szolgáltatás hálózatán kiesést tapasztalt, keresse fel aszolgáltatóját és értesítse az Ügyfélszolgálatot!
  • Állítson be alacsony, a hétköznapi szükségleteinek megfelelő limitet aNetBANKár szolgáltatáshoz bankfiókban vagy az Ügyfélszolgálat segítségével!
  • Végezze el a szoftverfrissítéseket!
  • Használjon vírusirtó szoftvert!

Internetes bankolás

  • Folyamatosan kövesse figyelemmel számlájának online egyenlegét,ellenőrizze, hogy az adott vásárlás nem jár-e ismétlődő díjfizetéssel! Eztlegkönnyebben úgy teheti meg, ha SMS értesítést kér a számlán történőpénzmozgásról vagy az MBH Mobilbank és Budapest Bank Mobil App alkalmazásbanfigyelemmel kíséri egyenlegét.
  • Csak az indokolt mértékű bankkártyalimitet állítsa be. Amennyiben amagasabbra állított limitre már nincs szüksége, ne felejtse el aztvisszaállítani az alacsonyabb összegre. Lakossági ügyfelek az MBH Mobilbank ésBudapest Bank Mobil App alkalmazásban is módosíthatják a kártyalimitet.
  • Internetbanki műveletek előtt minden esetben győződjön meg arról, hogyvalóban az MBH NetBANKár vagy az MBH Internetbank oldalán jár. Az MBH Bankoldalán a böngésző címsora zöld színre vált és a címsorban megjelenik az „MBHBank Nyrt. [HU]" felirat.
  • Ha a NetBANKár vagy az MBH Internetbank belépési adatok megváltoztatásáravonatkozó üzenetet kap, annak semmilyen körülmények között ne tegyen eleget,hiszen az MBH Bank sosem küld ilyen tartalmú üzenetet.

Online vásárlás

  • Megfontolva regisztráljon! Személyes vagy bankkártya adatokat internetenkeresztül kizárólag indokolt esetben, és a lehető legnagyobb körültekintésseleljárva adjon meg!
  • Vásároljon megbízható forrásból! Olyan vállalkozások onlineszolgáltatásait vegye igénybe, amelyeket ismer és megbízhatónak tart.Amennyiben korábban nem használt elektronikus szolgáltatást vesz igénybe, azadatok megadása előtt mindig ellenőrizze a weboldal valódiságát, fizetésibiztonságát. Érdemes olyan felületeket választani, amelyek rendelkeznek amegfelelő biztonsági tanúsítvánnyal. Mentse el az összes, online vásárláshozkapcsolódó dokumentumot!
  • Ellenőrizze a véleményeket és értékeléseket a kereskedőről, termékről!Érdemes figyelembe venni a korábbi vásárlók rossz tapasztalatait, az internetenközzétett negatív tartalmú véleményeket is. Fokozott óvatossággal kell eljárni,ha egy oldalon a kapcsolatok menüpontjában nem adnak meg elérhetőséget, vagy azeladónak nincs székhelye, címe, vagy azok nem tűnnek valódinak.
  • Gondolja át kétszer, mielőtt fizet! Érdemes kapcsolatba lépni az eladóval,egyeztetni vele a részleteket. Ha az eladó nem tud részleteket mondani azáruról, vagy siettetni próbálja fizetést, akkor inkább ne vásároljon tőle. Havan, akkor el kell olvasni az adott ajánlat részletező leírását.
  • Át kell olvasni az általános vásárlási feltételek apró betűs részeibenelrejtett költségeket, valamint a szállítási és visszatérítési információkat.Amennyiben egy weboldalt gyanúsnak talál, esetleg kétségei merülnek fel adataibiztonságát illetően, kérjük, ne adja meg adatait és hagyja el a weboldalt.
  • Gondolja át, mielőtt kattint! Óvakodjon a kéretlen e-mailben, a felugróablakokban, vagy hirdetésekben kapott linkektől, mert lehet, hogy hamis vagymegtévesztő webhelyre mutatnak. A különböző internetes honlapokon és közösségioldalakon megjelenő – bankkártya adatokat kérő – nyereményjátékokkal kapcsolatbanlegyen a szükséges mértékben bizalmatlan.

Amennyiben olyan tranzakciót észlel, amelyet nem Ön kezdeményezett vagybankkártya- és/vagy NetBANKár és/vagy az MBH Internetbank belépőadataitilletéktelenek részére adta meg, azonnal hívja a 24 órás Telebank-Ügyfélszolgálatunkat(06 80 350 350).